رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که به خراسان‌جنوبی سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت که تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها وظیفه دارند در راستای حفاظت از محیط‌زیست تلاش کنند و وزارت جهاد کشاورزی هم باید با اصلاح الگوی کشت ذخایر زیرزمینی آب را حفاظت کند.

کشت

ابتكار ضمن انتقاد از نبود اصلاح الگوي كشت و اصلاح الگوي كشاورزي تصريح كرد: دولت تمهيدات و تسهيلاتي در اين زمينه درنظرگرفته كه اميدواريم اين اقدامات نتيجه بدهد. او با اشاره به اينكه سفره‌هاي زيرزميني آب در تمام كشور بايد توسعه يابد، گفت: طرح‌هاي مشاركتي مردمي مانند ترسيب كربن طرح موفقي بوده است و اميدواريم بتوانيم از اين طريق ذخاير باارزش طبيعت را نگهداري كنيم.

ابتكار با اشاره به اينكه يكي از مهم‌ترين گروه‌هاي هدف، آموزش و پرورش است، يادآورشد: كودكان بايد از سنين پايين با محيط‌زيست آشنا شوند و رفتار آنان از همان دوران كودكي اصلاح شود.وي با اشاره به اينكه طرح مدارس زيست‌محيطي در دست اجراست گفت: در سطوح مختلف مدارس در كتاب‌هاي درسي كارهاي خوبي انجام شده است. خراسان‌جنوبي هم بايد در همه سطوح آموزشي به بحث محيط‌زيست به‌ويژه اصلاح شيوه زندگي بيشتر توجه كند.

به گزارش ايسنا، ابتكار در نشست سازمان‌هاي مردم‌نهاد زيست‌محيطي، متخصصان محيط‌زيست، نمايندگان واحدهاي HSE و همياران افتخاري محيط‌زيست هم گفت: گردشگري طبيعي يكي ازسرمايه‌هاي خراسان‌جنوبي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي در بخشي از سخنان خود به مشكل گردوغبار در استان خراسان‌جنوبي اشاره كرد و گفت كه بايد اين مشكل برطرف شود. علاوه براين، با وجود مسئله افزايش دما، كاهش بارندگي، افزايش تبخير و پيشينه نه‌چندان مطلوب مديريت منابع آب، بايد منطبق با شرايط موجود كشاورزي را اصلاح كنيم و نوع كشت براساس منابع آب باشد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه پشتوانه دامداري و كشاورزي، وجود ذخاير طبيعي است، افزود: ساليان سال عشاير از ذخاير طبيعي حفاظت كرده‌اند و بايد سعي كنيم الگوها و شيوه مصرف اصلاح و سازگاري ما با محيط و واقعيت‌هاي طبيعي بيشتر شود.

کد خبر 272174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha