چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تهیه، عرضه و خروج مرجان‌های دریایی از دریا کاملا ممنوع است، زیرا این آبزیان حفاظت شده هستند.

به گزارش ايسنا، سعید محمودی گفت: بسیاری از صاحبان آکواریوم از این مرجان‌ها برای مسائل تزئیناتی استفاده می‌کنند و برای حفظ منافع خود به دریا آسیب می‌زنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: همه آکواریوم‌ها در سطح استان شناسایی شده و به تمامی آن‌ها در ارتباط با این موضوع اطلاع‌رسانی شده و از عواقب این کار آگاه شده‌اند.

گاردهای مخصوص دریایی برای برخورد با قاچاقچیان مرجان‌ها تشکیل و تجهیز شده‌اند.

حیات دریا در ارتباط مستقیم با مرجان‌های دریایی است و باید همه به خصوص صیادان در هنگام صید مراقب باشند تا به این گونه‌های مهم زیست محیطی آسیب نزنند.

محمودی با اشاره به این ‌که این آبزی بسیار ارزشمند، پناهگاه امن ماهیان و سایر آبزیان در دریاست و هم‌چنین محلی برای تخم‌گذاری و شکوفایی تخم آبزیان بوده، گفت: محیط‌بانان اداره محیط زیست همه تلاش‌های خود را در جهت مبارزه با قاچاق این گونه دریایی به کار بسته‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مرجان‌های کشف شده در صورت قابلیت بازگشت به دریا بازگردانده و در غیر این صورت از آن‌ها در موزه نگه‌داری می‌شود.

محل خروج این مرجان‌ها از جنوب استان است که به شدت در کنترل ما قرار دارد.

محمودی در ادامه هم‌چنین از راه‌اندازی اورژانس مخصوص حیات وحش نیز در استان خبر داد.

این اورژانس با هدف کمک‌رسانی به حیوانات حفاظت شده و زخمی راه‌اندازی شده است.

گفتنی است، طی هفته جاری 195 کیلوگرم مرجان دریایی در دو گونه توده‌ای و شاخه‌ای به صورت قاچاق در استان کشف شد و قاچاقچیان آن‌ها شناسایی و به مراجع قانونی جهت بررسی جنبه عمومی جرم و هم‌چنین جنبه خسارت به محیط زیست تحویل داده شدند.

کد خبر 272210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha