مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
۰ نفر

سید محمد فخار: نمایشگاه «باز باران» که هفته گذشته در ۱۰ نقطـه شهر بــرگـزار شد، یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.

باز باران

 اين نمايشگاه كه از 12 تا 22 شهريور برگزار شد، با تمركز برتهيه ارزان لوازم‌التحرير مورد نياز دانش‌آموزان در قالب ايراني- اسلامي تلاش كرد از سفرهاي درون‌شهري براي تأمين نوشت‌افزار در آستانه سال تحصيلي بكاهد. نمايشگاه‎هاي باز باران در 10نقطه شهر براي عرضه لوازم‌التحرير در تهران با مصوبه «مهر قلم» شوراي شهر تهران برپا و در آن 3500باركد كالا در 4محصول كلي شامل دفتر، لوازم‌التحرير و اسباب‌بازي‌هاي فكري و آموزشي با 35درصد تخفيف و ارائه 350باركد كالا از محصولات پوشاك مانند مانتو، شلوار، هدبند، روسري و چادر با 50درصد تخفيف به شهروندان تهراني عرضه شد.

در هفتاد و يكمين جلسه شوراي راهبردي توسعه معارف اسلامي شهرداري تهران، گزارش برگزاري نمايشگاه‌هاي بازباران و آثار فرهنگي بر دانش‌آموزان در زمينه استقبال آنان ازكالاهاي ايراني‌اسلامي و ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده‌ها مورد بررسي و تحليل قرار گرفت. زمينه فروش كالاهاي ايراني اسلامي شامل كيف، دفتر، نوشت‌افزار و پوشاك مدرسه و پوشاك بانوان در نمايشگاه‌هاي بازباران و همچنين ميزان استقبال شهروندان از اين نمايشگاه از سوي عبادالله رمضاني مديركل فرهنگي شهرداري تهران، قدرت گودرزي مديرعامل شركت فروشگاه‌هاي شهروند و سيدمجيد حسيني مديرعامل مؤسسه نشر شهر ارائه شد.

براساس نتايج نظرسنجي ارائه شده در اين نشست، 90درصد از بازديدكنندگان نمايشگاه بازباران را خانواده‌ها تشكيل دادند و بيش از 80درصد مردم از تكثر اين نمايشگاه‌ها در سطح تهران استقبال كردند. حجت‌الاسلام والمسلمين امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در اين جلسه درخصوص رويكردهاي سه‌گانه آموزشي، تبليغي و ترويجي برنامه‌هاي «داستان تابستان» و طراحي مسيرهاي گردشگري به‌منظور غني‌سازي‌ اوقات فراغت و آموزش نوجوانان و جوانان، ايجاد پايگاه‌هاي تابستاني در 110مدرسه، مشاركت شهرداري در مديريت هيأت امناي 44مدرسه پايتخت، اجراي طرح «واحد سيار مساجد» و پخش اذان در 90درصد فضاي شهر و ساير فعاليت‌هاي حوزه اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران توضيحاتي بيان كرد.

حجت‌الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي هم در جلسه شوراي راهبردي توسعه معارف اسلامي شهرداري تهران، ضمن قدرداني از برپايي نمايشگاه بازباران، بر جبران خلأهاي موجود در اين زمينه براي سال‌هاي آتي تأكيد كرد و تكميل زيرساخت‌ها و برنامه‌ريزي براي بهينه‌سازي‌ اين اقدامات فرهنگي را خواستار شد. يكي از موضوعاتي كه در طول برگزاري نمايشگاه بازباران رسانه‌اي شده بود، موضوع برند‌سازي‌ و تبديل طرح بازباران به يك برند فرهنگي بود. اين نمايشگاه با وسعت استقبالي كه از آن صورت گرفت توانست نام خود را در اذهان شهروندان و محافل رسانه‌اي و فرهنگي تثبيت كند.

چشم‌انداز نمايشگاه‌هاي بازباران درخصوص برندسازي در سرفصل‌هاي ساختار مصرف فرهنگي شهر تهران، لزوم ايجاد تراز نمايشگاهي بزرگ در پايتخت، لزوم حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان و لزوم گسترش آن در كلانشهرها از محورهاي برنامه برندسازي باز‌باران محسوب مي‌شود. ممنوعيت فروش لوازم‌التحرير خارجي در نمايشگاه‌هاي باز باران يكي ديگر از محورهاي فعاليت نمايشگاه اخير بود.

ميدان صنعت بلوار شهيد پاك‌نژاد (منطقه2)، بوستان گفتگو (منطقه2)، فرهنگسراي اشراق (منطقه4)، برج ميلاد (منطقه2)، ميدان امام خميني پياده‌راه باب‌همايون (منطقه12)، فرهنگسراي خاوران (منطقه15)، ميدان امام حسين پياده‌راه 17شهريور (منطقه13)، بوستان ولايت (منطقه19)، حاشيه درياچه شهداي خليج‌فارس (منطقه 22) و پارك قائم (منطقه18) ميزبان نمايشگاه باز باران بودند.

کد خبر 272272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha