مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
۰ نفر

در آستانه آغاز سال تحصیلی اعلام شد سرویس دهی مترو در روز اول مهرماه رایگان است و به‌منظور خدمات رسانی بیشتر و بهتر به مسافران متروی درون‌شهری، زمان تردد قطارهای خط۳ افزایش می‌یابد.

به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي معاون شهردار تهران، با آغاز سال تحصيلي جديد 25 تا 30درصد به حجم ترافيك افزوده مي‌شود و سفرهاي درون شهري دانش‌آموزان، دانشجويان، كارمندان و بازاريان در يك پيك زماني آغاز مي‌شود كه سبب افزايش ترافيك خواهد شد. همچنين همزمان با آغاز سال تحصيلي 15درصد به حجم جابه‌جايي شهروندان به وسيله مترو افزوده مي‌شود. در اين زمينه 1087واگن متروي تهران آمادگي صددرصدي جابه جايي دانش‌آموزان و دانشجويان پايتخت را دارد. همچنين خدمات‌دهي متروي تهران در روز اول مهر‌ماه براي دانش‌آموزان و دانشجويان به‌صورت رايگان است. در عين حال دانش‌آموزان و دانشجويان مي‌توانند از 50درصد تخفيف بليت مترو در طول سال تحصيلي نيز بهره‌مند شوند.

به گفته تشكري هاشمي، اين آمادگي وجود دارد كه در زمان ازدحام مسافر از قطارهاي فوق‌العاده براي جابه‌جايي بهتر و سريع‌تر بهره گرفته شود. وي با تأكيد بر اينكه متروي تهران با تمام ظرفيت در آغاز سال تحصيلي به جابه جايي شهروندان خواهد پرداخت، اظهار داشت: با آغاز سال تحصيلي زمان سرويس دهي قطارها در خط3 افزايش مي‌يابد. لذا با توجه به حجم تردد در اين خط، از ابتداي مهر تردد قطارها ساعت5:30 صبح از مبادي حركت آغاز مي‌شود و تا 22:30 با فاصله گذر 15دقيقه ادامه خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در مورد ارتقاي سيستم كنترل هوشمند نيز گفت: 1088دوربين، 200دوربين كنترل سرعت و 80دوربين عبور از چراغ قرمز خيابان‌هاي پايتخت را تحت كنترل هوشمند خود دارند. وي گفت: درصورت رويت كوچك‌ترين اختلال در وضعيت ترافيك معابر شهري در كوتاه‌ترين زمان موارد برطرف خواهد شد.

کد خبر 272275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha