همشهری آنلاین: پس از آن که بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد نرخ بهره در این کشور احتمالا سال آینده بیش از پیش بینی‌های اولیه افزایش خواهد یافت ارزش دلار در بازار آسیا رو به افزایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، ارزش دلار در بازار توکیو عصر امروز به وقت محلی افزایش یافت و از 108 ممیز 29 صدم ین به 108 ممیز 72 صدم ین رسید.

ارزش یورو در برابر دلار نیز کاهش یافت و هر یورو یک ممیز دو هزار و 860 دلار معامله شد. این در حالی است که پیشتر هر یورو یک ممیز دو هزار و 865 دلار به فروش رسیده بود.

در همین حال ارزش یورو در برابر ین روند صعودی داشت و از 139 ممیز 32 صدم ین به 139 ممیز 85 صدم ین رسید.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به رغم درخواست‌ها برای افزایش نرخ بهره، سیاست قبلی خود را همچنان حفظ خواهد کرد و در نرخ بهره تغییری ایجاد نخواهد شد.

این بانک در عین حال به زمان تغییر نرخ بهره اشاره ای نکرد و احتمال داد نرخ بهره سال آینده بیش از پیش بینی‌های اولیه افزایش یابد.

شمار زیادی از اعضای کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا موافقت خود را با افزایش نرخ بهره در سال آینده اعلام کرده اند.
این در حالی است که با برگزاری همه پرسی درباره استقلال اسکاتلند از انگلیس ارزش پوند در برابر دلار رو به کاهش گذشته است و از یک ممیز شش هزار و 280 دلار به یک ممیز شش هزار و 263 دلار رسیده است.

کارشناسان اقتصادی نگرانند رای مثبت شرکت کنندگان در این همه پرسی پیامدی منفی بر اقتصاد انگلیس و اسکاتلند داشته باشد.

در همین حال برخی هشدار داده اند ارزش پوند در برابر دلار حدود 10 درصد کاهش خواهد یافت.
ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای رایج در بازار آسیا همچون وون واحد پول کره جنوبی نیز افزایش داشت و از هزار و 34 ممیز 45 وون به هزار و 41 ممیز 28 وون رسید.

ارزش دلار در برابر دلار استرالیا ، روپیه اندونزی و پزوی فیلیپین نیز افزایش داشت.

کد خبر 272319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha