شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارکنان راه آهن ایتالیا از روز شنبه در سراسر این کشور دست به اعتصاب ۲۴ ساعته می‌زنند.

اعتصاب سراسری کارکنان راه آهن ایتالیا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، در پی فراخوان اتحادیه های کاری، کارکنان راه آهن ایتالیا از ساعت 21 امشب به وقت محلی (23:30 به وقت تهران) تا همین ساعت در روز یکشنبه ، دست از کار می کشند.

با اینکه قطارهای پرسرعت در این اعتصاب شرکت نمی کنند اما هزاران مسافر در سراسر ایتالیا سرگردان شده و بسیاری از مسیرها حذف و یا به تاخیر افتاده است.

اتحادیه های کاری دلیل برگزاری این اعتصاب را بهبود شرایط کار اعلام کرده و خواستار بازگشت به قرارداد پیشین برای کارکنان این بخش و همچنین بازگرداندن کارکنان اخراجی شدند.

راه آهن دولتی ایتالیا که در سال 1905 میلادی تاسیس شده، بیش از 7 هزار کارمند دارد و شبکه ریلی این کشور به بیش از 16 هزار کیلومتر می رسد. راه آهن ایتالیا در سال 2013 میلادی بیش از 8 میلیارد یورو درآمد داشت که از این میزان حدود 3 میلیارد یورو از جابجایی مسافران به دست آمد.

بر اساس این گزارش،کارکنان دولتی ایتالیا همچنین وعده برپایی تظاهرات ضد دولتی برای روز هشت نوامبر آینده (17آبان ماه) داده تا علیه کاهش بودجه در بخش های مختلف و در دفاع از خدمات عمومی، دادند.

نیروهای پلیس، کارمندان، دانشجویان، مراکز اجتماعی، کارکنان بخش صنایع درآستانه تصویب قانون ثبات اقتصادی و تصمیمات دردناک ریاضتی دولت 'متئو رنتزی' نخست وزیر این کشور وارد میدان شده و تظاهرات خواهند کرد.

کد خبر 272466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha