همشهری آنلاین: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید به عنوان مدعی‌العموم قطع ۱۵۰ اصله درخت توسط سازمان هواشناسی را پیگیری کند.

به گزارش پايگاه رسمي شورای شهر تهران، اقبال شاکری با بيان اين مطلب گفت: سازمان هواشناسی استان تهران اقدام به قطع 150 اصله درخت در محدوده تهرانسر کرده که موضوع از سوی شهرداری مورد پیگیری قرار گرفته و مشخص شده که این اقدام از سوی سازمان هواشناسی صحت داشته است.

شاکری همچنین به قطع بیش از 250 اصله درخت در منطقه 5 و 9 شهرداری تهران اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری چند سال گذشته در یک قطعه زمین اوقافی به دلیل اینکه به حال خود رها شده بود اقدام به درختکاری کرده بود. سازمان اوقاف در این خصوص از شهرداری شکایت و در نهایت قوه قضاییه نامه‌ای علیه شهرداری صادر کرد. سازمان مذکور نیز زمین را به یک شخص ثالث فروخت.

رييس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران افزود: این شخص با حکم قاضی و با حضور یک مأمور کلانتری چند روز پیش به صورت شبانه نسبت به قطع بیش از 100 اصله درخت اقدام کرد. به دلیل اینکه این زمین مشجر بود در محل از آن به عنوان پارک استفاده می‌شود اما مصوبه‌ای برای ایجاد پارک توسط شهرداری در آن نقطه وجود نداشته است.

به گفته شاکری، شهرداری منطقه 5 در حال پیگیری موضوع است و مالکی که زمین را از سازمان اوقاف خریداری کرده یک شخص حقیقی بوده است.

وی افزود: علت اقدام سازمان هواشناسی نسبت به قطع درختان مشخص نیست و مورد اعتراض اهالی محله نیز قرار گرفته است. بنده طی صحبتی که با عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران داشتم خواستار شدم شهرداری به عنوان مدعی‌العموم و با توجه به مصوبات شورای شهر و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه توجه و حفظ فضای سبز هر دو موضوع را دنبال کند.

کد خبر 272477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha