نمایشگاه تخصصی بوستان گفتگو از ۶ روز پیش تاکنون شاهد برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی است؛ نمایشگاهی که هم‌اکنون دوره پنجم فعالیتش را طی می‌کند و هر دوره با استقبال بیشتر شهروندان و شرکت‌کنندگان مواجه شده است.

نمایشگاه

در اين دوره نمايشگاه 100توليد‌كننده شامل كوثرها يا همان مراكزكارآفريني كه بخش اعظم نيروهاي آنها را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند و همچنين برندهاي معتبر حضور دارند كه اين ميزان نسبت به دوره‌هاي قبل افزايش يافته است. كوثرهايي كه به‌گفته فهيمه فيروزفر، مديرستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران، كيفيت توليداتشان آنقدر ارتقا يافته كه بعضا در زمره صادركنندگان به كشورهاي شرقي و اروپايي قرار گرفته‌اند و اين به‌دليل تلاش‌ كارآفرينان و فعاليت در كنار برندهاي شناخته شده و باكيفيت ايراني است.

محصولات ارائه شده در نمايشگاه نيز با نمونه‌هاي خارجي به‌خوبي رقابت مي‌كنند و كيفيت و جلوه آنها مخاطب را به ياد محصولات غيرايراني مي‌اندازد. يكي از اين نمونه‌ها غرفه «آنجل» يا فرشته است كه مشتريان زيادي را به سمت خود كشانده. يكي از پرفروش‌ترين كالاهاي اين غرفه عروسك‌هاي بسيار كوچكي است كه با تركيبي از چوب، پارچه و كنف ساخته شده و جلوه بسيار زيبايي دارد. كيف‌هاي پارچه‌اي، آلبوم‌ و دفتر يادداشت‌هايي كه همگي در زمره توليدات دستي است از ديگر كالاهاي مورد عرضه در غرفه‌اي‌ است كه فرشته كاوه‌زاده مسئوليت آن را به‌عهده دارد.

«خانم اينها ايراني است؟» ‌سؤال بسياري از بازديدكنندگان غرفه «آنجل» است. همين كيفيت موجب انتخاب اين كوثر براي حضور در هر دوره نمايشگاه شده و برگزيده شدن كاوه‌زاده را به‌عنوان كارآفرين برتر در دوره قبل و كارآفرين نمونه درديگر دوره‌ها به همراه داشته است. او كه خود را به‌عنوان كارآفرين به شهرداري منطقه‌اش معرفي كرده تا شرايط فعاليت را براي زنان سرپرست خانوار در كارگاهش فراهم كند، مي‌گويد: فعاليت در اين حوزه هيچ سود مادي برايم به همراه نداشته اما همين‌كه مي‌توانم آنچه را كه مي‌دانم به زناني كه شايد تا پيش از اين سابقه فعاليت در بيرون از خانه را نداشتند انتقال دهم احساس رضايت مي‌كنم و ازاينكه آنها توانسته‌اند درآمدي كسب كنند خوشحالم و اين برايم بسيار مهم است.

اين كارآفرين جوان كه تا پيش از فعاليت در اين حوزه به‌عنوان يكي از طراحان كارخانه‌هاي مواد شوينده و بهداشتي فعاليت مي‌كرده استقبال از نمايشگاه پنجم را به‌دليل شناخت بيشتر شهروندان بسيار بهتر از دوره‌هاي قبل مي‌‌داند و معتقد است حمايت‌هاي ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار و فهيمه فيروزفر كه مديريت آن را بر‌عهده دارد، كمك خوبي به كارآفرينان اين حوزه كرده است اما وي با تأكيد براينكه كارآفرين، سرمايه‌دار بزرگي نيست، انتظار كمك و حمايت‌هاي بيشتري براي توسعه كار و به‌‌كارگيري تعداد بيشتري از زنان سرپرست خانوار را دارد.

« چين چيني» يكي ديگراز غرفه‌هاي پوشاك است كه مانتو و شلوارهاي شاد و رنگارنگش شادابي دنياي كودكانه را به همراه دارد و پوشيدگي‌اش حياي دختركان محجبه ايراني را به رخ مي‌كشد.«پوشاك ايراني براي دختر ايراني» شعار توليدكننده‌ جواني است كه تمايل به پوشيدگي و زيبايي دخترانش نخستين قدم‌هاي او در اين راه بوده. ليلا بوستاني كه تصميم دارد با اشتغال‌زايي براي زنان سرپرست خانوار كارش را گسترش دهد ضمن تأكيد بر بهره‌مندي نمايشگاه از تجهيزات و امكانات مورد نياز، مي‌گويد: وقتي صحبت از توليدات زنان سرپرست خانوار مي‌شود بسياري از مردم تصور مي‌كنند محصولات ارائه شده در حد كارهاي كوچك و دستي خانگي يا ترشي و مربا و سبزي خرد شده است اما اين با آنچه در نمايشگاه عرضه مي‌شود و زنان سرپرست خانوار يا كارآفرينان به آن مي‌پردازند همخواني ندارد.

  • پوشاك، بخش پرطرفدار نمايشگاه

غرفه‌هاي پوشاك يكي از پررنگ‌ترين بخش‌هاي نمايشگاه زنان و توليد ملي است كه حضور برندهاي شناخته شده و معتبر ايراني در كنار كوثرها به‌ويژه دراين بخش به خوبي به چشم مي‌آيد و با استقبال خوب بازديد‌كنندگان نيز مواجه مي‌شود. مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در آستانه برگزاري نمايشگاه اين دوره تأكيد كرد كه ارائه نمونه‌هايي از پوشاك با تأكيد بر حفظ حجاب و عفاف در عين آراستگي و برازندگي و همچنين معرفي پوشاك برازنده و آراسته براي حضور دختران نوجوان و تازه‌به‌تكليف رسيده يكي از اهداف دوره پنجم خواهد بود.

کد خبر 272497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha