بحران آبی تهران و هشدارهای صریح وزارت نیرو باعث شد تا معاون اول به همراه معاون دیگر رئیس‌جمهور در امور محیط‌زیست به همراه مسئولان ارشد وزارت نیرو، از نزدیک، آب رفتن سدهای لار و لتیان را نظاره کنند بلکه زودتر برای عبور از بحران تصمیم‌ بگیرند.

آب بحران

معاون اول رئيس‌جمهور در جريان اين بازديد خطاب به شهروندان تهراني اعلام كرد كه كمبود آب در تهران به نقطه نگران‌كننده‌اي رسيده است و درصورت عدم‌صرفه‌جويي آب، ناچار به اتخاذ تصميمات ديگري هستيم.به گزارش همشهري، هشدارهاي سه‌شنبه گذشته مسئولان وزارت نيرو درباره بحراني‌شدن وضعيت تأمين آب تهران در نشست شوراي‌عالي آب، معاون اول رئيس‌جمهور را مجاب كرد تا از نزديك از 2سد بحران‌زده تأمين آب تهران يعني لار و لتيان بازديد كند.

او از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جويي كنند و تنها براي مصارف ضروري از آب استفاده كنند تا با پشت سر گذاشتن فصل تابستان و فرا رسيدن بارش‌هاي پاييزي كمبود آب پايتخت جبران شود. جهانگيري با بيان اينكه هم‌اكنون در مقطعي هستيم كه براي عبور از بحران، مردم بايد به‌صورت جدي در مصرف آب صرفه‌جويي كنند، گفت:

اگر در روزهاي آينده وضعيت مصرف آب تهران به‌گونه‌اي باشد كه وزارت نيرو تشخيص دهد براي فصل پاييز مشكل خواهيم داشت، به‌ناچار تصميمات ديگري همچون افزايش قيمت آب يا قطع آب مشتركين پرمصرف اتخاذ خواهد شد. جهانگيري ميزان ذخاير آب در سدهاي لار و لتيان را نگران‌كننده دانست و افزود: منابع آب در اين سدها تنها پاسخگوي مصرف چند روز آينده تهران است. وي تأكيد كرد: بحران و كمبود آب در تهران داراي اين پيام است كه تهران بيش از ظرفيت فعلي، امكان پذيرش جمعيت بيشتر را ندارد چرا كه مشكلات زيست‌محيطي، ترافيك و كمبود آب، رضايت را از شهروندان تهراني و مسئولان سلب كرده است.

  • پرمصرف‌ها جريمه شوند

حميدرضا جانباز، مديرعامل شركت آب و فاضلاب‌ كشور هم از پيشنهاد جريمه مشتركان پر مصرف خبر داد و گفت: براساس پيشنهاد ما جرائمي براي مشتركاني كه بيش از 20مترمكعب (20هزار ليتر) آب در هر دوره مصرف مي‌كنند، درنظر گرفته خواهد شد.

  • مخالفت ابتكار با انتقال آب خزر

معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان محيط‌زيست در حاشيه بازديد از سدهاي لار و لتيان، بر مخالفت خود با پروژه انتقال آب از درياي خزر تأكيد كرد. معصومه ابتكار اظهار كرد: در مورد انتقال آب از درياي خزر به فلات مركزي تصميم جديدي گرفته نشده و هيچ موافقتي صورت نگرفته است.

  • ماملو 15مهر به مدار مي‌آيد

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اينكه درصدديم با تغيير تعرفه فاضلاب در دو سه سال آينده به نرخ واقعي برسيم، گفت: در حال حاضر هزينه بهره‌برداري از فاضلاب به ازاي هر مترمكعب 560تومان است درحالي‌كه 65تومان از مشتري دريافت مي‌شود. محمد پرورش خبر داد: سد ماملو تا 15مهر‌ماه با تكميل تصفيه‌خانه هفتم فاضلاب وارد مدار مي‌شود.

 

کد خبر 272503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha