یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر اطلاعات آمار با جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۳.۲ درصد کل موالید مربوط به چند قلوزایی است، گفت: تمامی ۵ قلوهای ثبت شده درکشور مربوط به استان اصفهان است.

به گزارش مهر، علی اکبر محزون در اين باره افزود: طی 5 ماه امسال 19 هزار و 942 مورد ولادت چندقلو در کشور رخ داده که از این تعداد استان های تهران با 3.9 درصد، فارس با 3.8 درصد و استان مرکزی با 3.7 درصد بیشترین آمار ولادت چندقلوها را به خود اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: همچنین استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، قم و مازندران نیز با 3.5 درصد در رده های بعدی از لحاظ چندقلوزایی در کشور قرار دارند این در حالی است که سال گذشته استان خوزستان و خراسان رضوی دارای بیشترین آمار چندقلوزایی بوده‌اند.

وی در مورد آمار دوقلوها نیز گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده 9 هزار و 364 مورد دوقلوزایی در کشور رخ داده که تعداد آنها بیش از 18 هزار کودک می‌شود.

مدیر کل دفتر اطلاعات آمار با جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به آمار سه قلوزایی و بیشتر در کشور تاکید کرد: 375 سه قلوزایی، 16 مورد چهارقلوزایی و 5 مورد نیز 5 قلوزایی و بیشتر در کشور انجام شده است که نکته جالب این است که تمام 5 قلوزایی در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

محزون به موسسه‌ای که در مورد دوقلوزایی فعالیت می‌کند اشاره کرد و گفت: این موسسه که در انگلیس قرار دارد از سال 2005 آمار دوقلوزایی را در دنیا رصد می کند به طوری که بر اساس آمارهای این موسسه 125 میلیون چندقلو در کشور زندگی می کنند که یک سوم دوقلوزایی، دوقلوهای همسان بوده اند.

به گفته وی، 22 درصد کل دوقلوها چپ دست هستند این در حالی است که در غیر دوقلوها میزان چپ دستی کمتر از 10 درصد متولدین است.

وی اظهار داشت: نیجریه بالاترین آمار نرخ چند قلوزایی را در میان کشورها به خود اختصاص داده است.

مدیر کل دفتر اطلاعات آمار با جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: در شهریورماه از 91 هزار و 315 ولادت انجام شده 2 هزار و 877 مورد چندقلوزایی بوده است که این میزان 3.2 درصد کل ولادت ها می شود که باز هم استان اصفهان با یک مورد 5 قلوزایی در کل کشور بالاترین آمار 5 قلوها را به خود اختصاص داده است.

محزون تاکید کرد: همچنین طی شهریور ماه دو مورد چهارقلوزایی در تهران، 46 مورد سه قلوزایی و 1363 مورد نیز دوقلوزایی به ثبت رسیده است.

کد خبر 272573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha