دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: این چهار اپلیکیشن جدید مربوط به سال ۲۰۱۴ در فروشگاه اپل می‌توانند به سلامت شما یاری برسانند.

app

crrotfit۲Carrot Fit

این اپلیکیشن از هوش مصنوعی با صدای مونث استفاده می‌کند تا کاربر را هنگامی که وزنش را کم می‌کند، تشویق و هنگامی که او وزن اضافه می‌کند، سرزنش کند.

کاربر وزنش را به طور دستی وارد می‌کند و اپلیکیشن بر روی یک نمودار آن را ردگیری می‌کند، همچنین BMI کاربر را محاسبه می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا اهدافش از کاهش وزن را وارد ان کند.

کاروت به کاربران یادآوری می‌کند که وزن‌شان را وارد کنند و هنگامی که این کار را کردند، «داوری خود را اعلام می‌کند.»

برایان مولر، سازنده این اپلیکیشن پس از بررسی سایر اپلیکیشن‌های تغییر رفتار موجود در بازار کاراکتر تخیلی‌اش که کاربر را تشویق یا سرزنش می‌کند، طراحی کرد.

او معتقد است که افراد واقعا به سرزنش‌های کاروت واکنش نشان می‌‌دهند و رفتار تغذیه‌ای خود را اصلاح می‌کنند.

smokefree۲

SmokeFree

اپلیکیشن اسموک‌فری که به قیمت ۱.۹۹دلار در فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل در دسترس است با نشان دادن اینکه کاربران با ترک کردن سیگار چه مقدار پول صرفه‌جویی می‌کنند، از چه اندازه قطران و چه تعداد سیگار پرهیز کرده‌اند، و از هنگام توقف سیگار کشیدن چه مراحل بازسازی در بدن‌شان رخ داده است، به آنها در کنار گذاشتن سیگار کمک کند.

این اپلیکیشن می‌خواهد به سوالاتی مانند «چه مدت طول می‌کشد تا نیکوتین در بدن شما باقی بماند؟»و «پس از چند روز عاری از دخانیات بدن‌ شما از تاثیر سموم سیگار بهبودی پیدا می‌کند و دیگر در معرض خطرات سیگار کشیدن نیست؟» پاسخ دهد.

کاربران می‌توانند نتایج موفقیت‌شان در ترک سیگار را روی توئیتر یا فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.

weilosWeilos

اپلیکیشن ویلاس رایگان یک ابزار تصویربرداری است که هدف از آن کمک به کاربران برای ثبت کاهش وزن از طریق گرفتن سلفی (عکس از خود) است.

کاربران از طریق این اپلیکیشن می‌توانند این عکس را به شبکه اجتماعی ویلاس ارسال کنند، البته فقط در صورتی که کاربران بخواهند تصاویرشان در معرض عموم قرار گیرد.

کاربران به جز سلفی می‌توانند تصاویر غذا، تصاویر خودشان در حال ورزش کردن، یا سایر موارد مربوط به سلامت یا رژیم غذایی را هم پست کنند.

همچنین در این اجتماع مجازی می‌تواند درباره آخرین وضعیت خودتان برای مثال از لحاظ رسیدن به اهداف کاهش وزن «استیتوس» بگذارید.


askmdAskMD

اپلیکیشن رایگان مربوط به وب‌سایت توصیه‌های بهداشتی آنلاین Sharecare با نام AskMD یک چک‌کننده علائم بیماری در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به آنها امکان انتخاب علائمی که دچار آن هستند را می‌دهد و بعد کاربر می‌تواند ببیند چه بیماری‌های احتمالی ممکن است این علايم را ایجاد کرده باشند.

بعد این اپلیکیشن کاربر را به یک بخش «مشاوره» هدایت می‌کند که در آن از کاربر رشته‌ای از سوالات پرسیده می‌شود که به طور اختصاصی‌تر معلوم شود که او در آغاز دچار چه

 علامتی بوده است و آیا علايم دیگری همراه با این علامت وجود دارد یا نه. هنگامی که کاربران وارد کردناطلاعات را به اتمام رساند، AskMD فهرستی از بیماری‌هایی را که کاربر ممکن است داشته باشد را که به ترتیب رایج بودن مشکلات بالقوه در اختیار او می‌گذارد.

AskMD یک نرم‌افزار شناسایی صدا هم دارد که درون اپلیکیشن تلفیق شده است و می‌تواند با فرمان‌های صوتی هم با آن کار کرد.

کد خبر 272647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha