دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

محسن سرخو اساسی‌ترین نیاز پایتخت را همچنان توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌داند‌ و عنوان می‌کند به همین منظور اعضای شورای شهر تهران در طول یک‌سال گذشته تلاش زیادی را در این خصوص انجام داده‌اند.


وي كه رئيس كميته حمل‌ونقل شوراي شهر است مي‌گويد: « اعضاي شورا در اين راه توانسته‌اند با توجه به مباحث تخصصي به شناخت مناسبي براي پيشبرد اهداف ترسيم شده براي توسعه حمل‌ونقل عمومي به‌ويژه در بخش مترو دست پيدا كنند». اينطور كه سرخو مي‌گويد ساز و کار این موضوع در برنامه 5ساله دوم شهر تهران در حد مطلوب پیش‌بینی شده است. اشاره اين عضو شوراي شهر تهران به‌بهره‌برداري از 30کیلومتر خط جدید مترو در سال و افزایش سالانه 500دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران است. البته رئيس كميته حمل‌ونقل شوراي شهر تهران معتقد است كه براي تحقق اين هدف كمك دولت شرط لازم است و به همين‌خاطر اعضاي شورا در جلسه با رئيس‌جمهور به اين نكته اشاره كرده‌اند.

وي از ديگر مصوبات شوراي شهر تهران طي يك‌سال گذشته در حوزه حمل‌ونقل را مصوبه تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به موتورسیکلت‌های برقی عنوان مي‌كند كه مسلما در جهت کاهش آلودگی هوای پايتخت بسيار مؤثر واقع مي‌شود. اينطور كه اعلام شده شورای اسلامی شهر تهران در چشم‌اندازی 5ساله، جایگزینی خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی را در دستور کار قرار داده است. نصب فیلتر جذب دوده روی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی نيز مصوبه ديگري بود كه سرخو به آن اشاره مي‌كند.

با پيگيري‌هاي محسن سرخو و اتحاديه كارگران شهرداري تهران و همكاري با چند عضو ديگر فراكسيوني در شورا به نام فراكسيون كارگري تشكيل شده است. در اين فراكسيون چگونگی ارائه خدمات رفاهی به کارگران و سایر مشکلات آنان بررسی مي‌شود. سرخو در اين رابطه مي‌گويد كه اين فراكسيون در همكاري با شهرداري تهران و سازمان تأمين اجتماعي به‌دنبال ‌همسان‌سازي حقوق و مزاياي كارگران و حل مشكلات بيمه‌اي آنهاست.

اين عضو شوراي شهر تهران از دیگر کارهای خوب این دوره را تصويب برنامه ۵ساله توسعه شهر تهران از سال ۹۳ تا ۹۷ در زمان مناسب مي‌داند. وي همچنين عنوان مي‌كند: «موفق شديم در زمان مناسب متمم بودجه سال۹۳ را تنظیم و به موقع تصویب کنیم.» به‌گفته رئيس كميته حمل‌ونقل بحث‌های کار‌شناسی و تخصصی زیادی در این یک سال در رابطه با مسائل مختلف مطرح شده که خروجی‌ها و نتایج آن را شهروندان در سال‌های آینده در شهر خواهند دید. سرخو با اشاره به اینکه در این یک سال اعضاي شورای شهر در فضایی کاملا آرام و دور از تنش به کار و تلاش پرداختند، مي‌افزايد: «امید می‌رود فضای تخصصی در شورا ادامه پیدا کند و ما شاهد ارتقای هرچه بیشتر این شورا و تصمیم‌گیری‌هایش باشیم.»

کد خبر 272665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha