دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: غول‌پیکر‌ترین لاکپشت جهان که جورج تنها نامیده می‌شد و در سال ۲۰۱۲ جانش را از دست داد،‌اکنون به شکل تاکسیدرمی شده در موزه تاریخ طبیعی نیویورک ظاهر شده است.

لاکپشت

براساس گزارش لايو‌ساينس، جورج تنها يكي از نادرترين موجودات زنده در جهان بوده‌است،‌آخرين لاك‌پشت غول‌پيكر جزيره پينتا در مجمع‌الجزاير گالاپاگوس. جورج در ژوئن 2012 در اثر كهولت سن درگذشت، دانشمندان سن اين لاكپشت پير را 100 سال تخمين زده‌اند.

طي دو سال گذشته،‌متخصصان تاكسيدرمي به همراه دانشمندان تلاشي نفس‌گير را براي حفظ جورج تنها براي نسل‌هاي آينده به كار بسته‌اند و در نهايت به نتيجه‌اي قابل توجه دست‌يافته‌اند.

لاکپشت

اين لاكپشت كه از شهرتي جهاني برخوردار است از 19 سپتامبر تا چهارم ژوئن 2015 در موزه تاريخ طبيعي نيويورك  به نمايش گذاشته خواهد شد. به گفته متخصصان جزئياتي از قبيل رنگ چشم‌هاي لاكپشت نيز در ساخت تاكسيدرمي آن رعايت شده‌است. اگرچه جورج تنها يكي از مشهورترين موجوداتي بود كه مستند‌هاي زيادي درباره‌اش ساخته شده‌است، اما هرگز نمايي نزديك از صورت او به ثبت نرسيده بود تا محققان بتوانند با كمك آن رنگ چشم لاكپشت را تعيين كنند.

جورج پس از مرگش توسط ايستگاه مطالعاتي داروين در گالاپاگوس منجمد شد و به آمريكا فرستاده شد. اين لاكپشت 1.5 متري و 75 كيلوگرمي سپس به دست متخصصان سپرده شد تا بدن او براي آيندگان حفظ شود.

کد خبر 272671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha