مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجاه سال پس از اینکه مائو‌تسه‌تونگ اعلام کرد چین حتی قادر نیست یک دانه سیب‌زمینی را به فضا بفرستد، خانم بانکداری ۴۱ ساله با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار به اولیت توریست چین تبدیل می‌شود.

براساس گزارش NBC، در اين نيم‌قرني كه از گفته‌هاي نااميد‌كننده بنيان‌گذار جمهوري خلق چين مي‌گذرد، چين برنامه بلند‌پروازانه فضايي خود را به پيش برده‌ و به سومين كشور جهان تبديل شده‌است كه توانست در سال 2003 به صورت مستقل فضانورد به فضا ارسال كند.

اكنون 30 سال پس از مرگ مائوتسه‌تونگ، تونگ ژينگ‌ژينگ قرار است با تبديل شدن به اولين توريست زن چيني، باري ديگر سخنان رهبر سابق چين را زير سوال ببرد.

اولين مسافر چيني فضا در چين، زني به‌نام ليو يانگ بود كه به عنوان فضانورد به فضا سفر كرد. اكنون ژيانگ ژريانگ اين فرصت را خواهد‌داشت تا به اولين مسافر فضايي تبديل شود كه با پرداخت پول و در قالب سفري توريستي به فضا مي‌رود. اين سفر با كمك فضاپيماي شركت XCOR انجام خواهد گرفت.

به گفته وي ارزش سفري كه قرار است به زودي آن را تجربه كند بسيار بيشتر از پولي است كه براي آن هزينه خواهد شد. وي يكي از معدود شهروندان چيني است كه مبلغي برابر 15 سال درآمد يك فرد عادي در چين را به اميد تبديل كردن چيني‌ها به پيشگامان فضا، صرف خواهد‌كرد.

فضاپيماي شركت XCOR با نام Lynx در كاليفرنيا در دست ساخت است. قرار است فضاپيماي اين شركت از سال 2015 يا 2016 به ارتفاع 60 كيلومتري از سطح زمين پرواز كند. اولين توريست زن چيني بليط خود را براي پرواز با فضاپيماي Lynx Mark II خريداري كرده‌است كه در اوايل سال 2017 به فضا سفر خواهد‌كرد. اين فضاپيما به ارتفاع 104 كيلومتري،‌ بالاتر از مرز پذيرفته شده بين‌المللي فضاي خارجي،‌پرواز خواهد‌كرد.

اين شركت تاكنون 30 صندلي را براي سفرهاي فضايي‌اش به مسافران و علاقمندان فروخته‌است. فروش بليط‌هاي سفرهاي توريستي در چين از سال گذشته آغاز شده‌است.

کد خبر 272710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha