مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همزمان با هفته دفاع‌مقدس طرح گردشگری یاد یاران برگزار می‌شود.

هفته دفاع مقدس

همچنين در اين هفته از يادمان دفاع‌مقدس باغ موزه قصر رونمايي مي‌شود. آنگونه كه حسين زارع‌صفت، مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران خبر داده، در هفته دفاع‌مقدس كه از ديروز شروع شده، طرح گردشگري دفاع‌مقدس براي نخستين بار در كشور توسط مديريت شهري پايتخت برگزار مي‌شود. در اين طرح يك برنامه گردشگري ويژه پيش‌بيني شده است كه دانش‌آموزان، خانواده شهدا، جانبازان و تمامي علاقه‌مندان مي‌توانند از آن استفاده كنند.

به گفته وي، برنامه‌هاي گردشگري هفته دفاع‌مقدس اين سازمان با نام گردشگري «ياد ياران» در روزهاي هفته دفاع‌مقدس از 31شهريور تا 6مهرماه 93 با اجراي برنامه‌هاي مختلفي برگزار مي‌شود. ديروز برنامه‌اي با عنوان «هنر در قاب ايثار» برگزار شد كه شامل افتتاح نمايشگاه صنايع‌دستي جانبازان و ايثارگران در باغ موزه قصر بود. امروز به‌عنوان دومين روز اين هفته، به‌عنوان «گردشگري دفاع‌مقدس» نامگذاري شده است كه نشست تخصصي گردشگري دفاع‌مقدس در موزه صلح تهران با حضور دانشجويان تخصصي گردشگري و كارشناسان اين حوزه با هماهنگي ميراث فرهنگي، شهرداري تهران و دانشگاه اين مجموعه برگزار مي‌شود.

فردا به‌عنوان روز سوم اين هفته « ديدار ياران ثارالله» نامگذاري شده است كه شامل بازديد گردشگران از منطقه يك است كه از آسايشگاه جانبازان ثارالله بازديد مي‌كنند و با اهداي هديه و شاخه گل به جانبازان عزيز از آنها قدرداني مي‌كنند. همچنين در اين روز گردشگران از كاخ نياوران هم بازديد خواهند داشت.

پنجشنبه در روز چهارم هفته دفاع‌مقدس كه با نام «ياد ياران» مزين شده، روز ري‌گردي و بازديد از اماكن گردشگري اين شهر تاريخي و حضور در مزار شهدا در بهشت‌زهرا(س) ويژه مادران شهدا ازجمله برنامه‌هاي اين روز است. همچنين با توجه به اينكه روز پنجم هفته دفاع‌مقدس مصادف با روز پيوند حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) است، اين برنامه با نام «پيوند آسماني‌ها» نامگذاري شده است كه با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده برنامه گردشگري براي 200زوج جوان تهراني كه اخيرا ازدواج كردند برگزار مي‌شود كه طي آن از كاخ‌موزه گلستان، باغ موزه دفاع‌مقدس و باغ موزه قصر بازديد خواهند داشت و هدايايي نيز به زوج‌هاي جوان اهدا خواهد شد.

برنامه‌هاي روز ششم اين سازمان در هفته دفاع‌مقدس با نام «يادگاران ايثار» نامگذاري شده و در اين برنامه براي فرزندان شهداي شهرداري و ارگان‌هاي مرتبط به شهرداري و سازمان‌هاي تابعه برگزار خواهد شد وآنان از نقاط گردشگري شهر تهران بازديد خواهند داشت، ضمن اينكه اختتاميه‌اي هم براي فرزندان شهدا برگزار خواهد شد. روز هفتم هفته دفاع‌مقدس نيز با نام « جانبازان مهمان طهران» نامگذاري شده است كه پاراتوري با تمام تجهيزاتي كه نيازمند جانبازان است، با توجه به اينكه گردشگري جانبازان زيرساخت‌ها و شرايط خود را مي‌طلبد برنامه‌ريزي شده تا جانبازان عزيز بتوانند از باغ موزه قصر و برج ميلاد بازديد داشته باشند.

مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران در پايان با بيان اينكه اختتاميه برنامه‌هاي هفته دفاع‌مقدس در تالار باغ موزه قصر برگزار خواهد شد از طراحي يادمان دفاع‌مقدس كه به مبحث گردشگري هم مرتبط باشد خبر داد و گفت: در پايان نمايشگاه صنايع‌دستي جانبازان كه در روز هفتم هفته دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد، از يادمان دفاع‌مقدس در باغ موزه قصر هم رونمايي خواهد شد.

کد خبر 272784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha