همشهری آنلاین: نماینده کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به ادعاهای تکراری وزیر خارجه امارات در این سازمان، بار دیگر بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد و سخنان این مقام اماراتی درباره این جزایر را مصداق دخالت در امور داخلی ایران دانست.

 واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه امارات در سازمان ملل درباره جزایر سه گانه

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، وزیر خارجه امارات در سخنرانی روز شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به برافراشتن پرچم کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین درخواست کرد که اختلاف دو کشور در دیوان دادگستری بین المللی حل و فصل شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در پاسخ به این ادعاها، بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد.

وی این سه جزیره را جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اظهارات وزیرخارجه امارات درباره جزایر سه گانه مصداق دخالت در امور داخلی ایران است.

وی همچنین به سیاست حسن همجواری جمهوری اسلامی ایران با تمام کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی اشاره و مقام های این کشور را دعوت کرد تا سوء تفاهم های موجود در این خصوص را از طریق گفت وگوهای دوجانبه حل و فصل کنند.

کد خبر 273359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha