همشهری‌آنلاین: مراسم رونمایی از جلد پانزدهم «فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان» با حضور توران میرهادی، نوش آفرین انصاری و سایر اعضای شورای کتاب کودک، سه شنبه ۸ مهر در تالار نگین هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود.

نو

به گزارش ایبنا نوش‌آفرین انصاری ،دبیر شورای کتاب کودک  درباره فرهنگنامه کودکان و نوجوانان گفت: این فرهنگنامه كه به همت شوراي كتاب كودك و با مشاركت و همياري بیش از 300 نفر از نويسندگان و ویراستاران و پژوهشگران نام آشنا و با تجربه در اين حوزه، زیر نظر خانم‌ها توران میرهادی و ایران گرگین منتشر مي‌شود، جامع‌ترين و معتبرترين كتاب مرجع براي كودكان، نوجوانان و هر خانواده ايراني و فارسي زبان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان، پدران و مادران، آموزگاران، مربيان و طيف گسترده‌اي از علاقه‌مندان به مباحث فرهنگي، علمي و آموزشي، از ديگر مخاطبان این فرهنگنامه هستند. هر يك از جلدهاي فرهنگنامه تاكنون در چند هزار نسخه و در چاپ‌هاي متعدد از سوي ناشر اثر یعنی شركت تهيه و نشر فرهنگنامه، منتشر شده است.

دبیر شورای کتاب کودک عنوان کرد: مهم‌ترين رسالت اين اثر، افزون بر حضور چشمگير و مؤثر آن در جمع خانواده‌هاي ايراني، راه يافتن به كتابخانه‌هاي عمومي و مدارس سراسر كشور است كه امكان بهره‌گيري از آن را براي دانش‌آموزان و نوجوانان فراهم مي‌كند.

وی افزود: این جلد مانند جلدهای قبلی مقاله‌های بسیار درباره همه رشته‌های دانش بشری دارد و تصاویر، عکس‌ها، نقشه‌ها و جدول‌های زیادی مقاله‌ها را گویاتر و جذاب‌تر می‌کند.

انصاری ادامه داد: از جمله مقاله‌های این جلد می‌توان به مدخل‌های راه‌آهن، راه زمینی، روان‌پزشکی، ریاضیات، زلزله و زمین در حوزه مهندسی و علوم، رنسانس و زندیان در حوزه تاریخ و روزنامه در حوزه فرهنگ اشاره کرد.

وی گفت: مراسم رونمایی از جلد پانزدهم «فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان» به سرپرستی توران میرهادی ساعت 16 و 30 دقیقه سه شنبه 8 مهرماه 93 در تالار نگین هتل پارسیان آزادی برگزار خواهد شد. این فرهنگنامه طی مدت یک سال و نیم گردآوری شده است و دارای 356 صفحه، شامل223 مقاله، 41 ارجاع و660 تصوير است.

مراسم رونمایی از جلد پانزدهم «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» با حضور توران میرهادی، نوش آفرین انصاری و سایر اعضای شورای کتاب کودک در تالار نگین هتل پارسیان آزادی واقع در اتوبان چمران، تقاطع آتی ساز برگزار می‌شود، پس از رونمایی، نشست خبری نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 273447

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha