شرکت‌های بورسی در مجامع سال ‌۹۲ خود که تا پایان شهریورماه امسال برگزار کردند، بیش از ۳۲۹ هزار میلیارد ریال از درآمد واقعی خود را میان سهامداران تقسیم کردند.

بورس

به گزارش همشهري، آخرين آمار وضعيت درآمد واقعي و سود تقسيمي صنايع بورسي نشان مي‌دهد كه 231شركت بورسي در برابر تحقق درآمد بيش از 399هزار و 553ميليارد ريال، بالغ بر 329هزار و 738ميليارد ريال را در مجامع خود تقسيم كردند كه اين رقم عددي معادل 80درصد از كل درآمد واقعي اين شركت‌هاست.

استخراج زغال سنگ با 126درصد، محصولات چوبي 100درصد، كشاورزي، دامپروري و خدمات وابسته به آن و دباغي، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش هر كدام با 99درصد و ساير واسطه‌گري‌هاي مالي 96درصد از درآمد واقعي خود را به سهامداران پرداخت كردند تا در صدر تقسيم سود شركت‌هاي بورسي قرار گيرند.

براساس اين گزارش در ميان صنايع بورس، گروه فرآورده‌هاي نفتي، كك و سوخت هسته‌اي، بيشترين سود را به‌حساب سهامدارانشان واريز كرده‌اند. 7‌شركت حاضر در گروه فرآورده‌هاي نفتي 69هزار و 969ميليارد ريال سود به‌دست آوردند كه از اين رقم، 82درصد آن معادل 57هزار و 220ميليارد ريال را بين سهامدارانشان تقسيم كردند.

کد خبر 273465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha