دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

‌مسکن مهر که با وعده‌های دولت جدید برای تکمیل قرار بود اقشار کم‌درآمد را صاحبخانه کند، در حال حاضر به معمایی برای چند میلیون چشم انتظار تبدیل شده است.

وزير راه درپي تاكيد اخير رهبر معظم انقلاب براي پيگيري جدي تكميل مسكن مهر اعلام كرد كه تا پايان امسال 700هزار واحد مسكن مهر كه در انتظار تكميل خدمات زيربنايي است، تحويل متقاضيان مي‌شود. از سوي ديگر از بسته شدن اين طرح تا پايان سال94 سخن گفته شده در حالي كه هنوز نيمي از واحدهاي مسكن مهر تحويل داده نشده است. وزارت راه در دولت يازدهم نسبت به نحوه تامين مالي ساخت مسكن مهر از منابع بانك مركزي انتقاد دارد و مسيرجديدي رابراي تامين منابع مالي مسكن مهر در پيش گرفته است.

در اين طرح 2ميليون‌و300هزار واحد مسكوني برنامه‌ريزي شده كه سرنوشت سرپناه حدود 10ميليون نفر با آن گره خورده است. اين طرح اكنون با چالش‌هاي مهمي در زمينه تامين خدمات زيربنايي و روبنايي مواجه است كه در كنار مشكلات كمبود منابع، اميد متقاضيان براي تعبير روياي خانه‌دار شدنشان را كاهش‌داده است. تامين آب، برق و گاز به عنوان اصلي ترين امكانات موردنياز براي زندگي اكنون با مشكلات زيادي از جمله كمبود منابع مواجه شده است به طوري كه برخي واحدها با وجود تكميل مراحل ساخت در انتظار وصل انشعابات قرار دارند. خدمات روبنايي نظير مسجد، كلانتري، مدرسه و درمانگاه نيز اوضاع نامساعدتري در اين مناطق دارد به طوري كه در بسياري از مناطق ‌ اسكان متقاضيان بدون فراهم شدن اين خدمات انجام ‌مي‌شود.هرچندگفته مي‌شود كه رئيس جمهور دستور داده تا موانع پيشرفت كار مسكن مهر رفع و در تكميل آنها تسريع شود اما تاكيد كرده تا قبل از تكميل خدمات زيربنايي و روبنايي، واحدها به متقاضيان تحويل داده نشود.

 

مسکن مهر

کد خبر 273478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha