هوشیاری افسر کلانتری، جوان سابقه داری که تلفن همراه پسران دانش‌آموز را سرقت می‌کرد به دام انداخت.

متهم

اين متهم كه به مواد‌مخدر اعتياد دارد در جريان بازجويي‌هاي اوليه به ارتكاب ده‌ها فقره سرقت اعتراف كرد و مدعي شد براي سرقت هايش از مواد‌مخدر دستور مي‌گرفت.چندي قبل والدين پسري نوجوان به كلانتري 103گاندي رفتند و از جوان موتورسواري به اتهام سرقت تلفن همراه فرزندشان شكايت كردند و گفتند سارق پسرشان را فريب داده و گوشي‌اش را از او گرفته و فرار كرده است.

پسر نوجوان در اين‌باره به افسر تجسس كلانتري گفت: از مدرسه بر‌مي‌گشتم كه در بين راه مرد جواني كه سوار يك دستگاه موتور سيكلت ويو سبز رنگ بود جلويم را گرفت. او از من خواست تلفن همراهم را به او بدهم تا يك تماس فوري بگيرد. اول گوشي‌ام را ندادم اما او گفت من كه دزد نيستم الان مشكل دارم و فقط مي‌خواهم يك تماس ضروري بگيرم. من هم گوشي‌اي را كه پدرم به تازگي برايم خريده بود به مرد موتورسوار دادم اما او گوشي‌ام را سرقت كرد و گريخت.

اين دانش‌آموز تنها كسي نبود كه گوشي‌اش با اين ترفند سرقت شده بود؛ چرا كه در ادامه دانش‌آموزان ديگري همراه والدين‌شان به كلانتري گاندي رفتند و با اعلام مشخصات جوان موتورسوار اعلام كردند او گوشي تلفن همراه‌شان را سرقت كرده است.

به اين ترتيب تحقيقات براي دستگيري او آغاز شد. در اين ميان همه شاكيان به پليس گفتند متهم به دسته آينه موتورسيكلتش نوار پلاستيكي چسبانده بود و اين موضوع به سرنخي براي دستگيري متهم تبديل شد. با گذشت چند روز درحالي‌كه تعداد شكات پرونده از 20نفر گذشته بود يكي از افسران تجسس كلانتري به‌طور اتفاقي با موتورسيكلتي كه شبيه به موتورسيكلت متهم تحت تعقيب بود روبه‌رو شد و شماره پلاك آن را يادداشت كرد. او در ادامه پي برد مالك موتورسيكلت آن را به شخص ديگري فروخته است.

با اين حال وي با دنبال كردن سرنخ‌هاي موجود به اطلاعاتي دست يافت كه نشان مي‌داد متهم قصد دارد موتورسيكلتش را در مغازه‌اي در ميدان گمرك بفروشد. افسرتجسس كلانتري در ادامه براي خريد موتورسيكلت يك قرار صوري ترتيب داد و حتي به مرد مغازه دار مبلغي به‌عنوان وديعه پرداخت كرد تا اينكه وقتي متهم براي فروش موتورسيكلتش سر قرار حاضر شد او را دستگير كند. سارق براي اينكه شناسايي نشود موهايش را رنگ كرده بود اما وقتي به كلانتري منتقل شد شاكيانش او را شناسايي كردندو گفتند او همان فردي است كه گوشي‌هاي تلفن همراه‌شان را سرقت كرده است.

متهم كه ناصر - 32ساله- نام دارد و پيش از اين 4مرتبه نيز دستگير و زنداني شده است وقتي ديد راهي براي كتمان حقيقت ندارد اتهامش را پذيرفت و گفت: در اطراف مدرسه‌هاي پسرانه پرسه مي‌زدم و دانش‌آموزاني را كه تلفن همراه داشتند را شناسايي و گوشي‌هاي‌شان را سرقت مي‌كردم. وي ادامه داد: اول سعي مي‌كردم آنها را فريب دهم تا گوشي‌شان را به من بدهند اما اگر اين ترفندم جواب نمي‌داد با چاقو آنها را تهديد و گوشي‌هاي‌شان را زورگيري مي‌كردم و آنها را به يك مالخر مي‌فروختم.

سرگرد عبدالوهاب حسنوند، رئيس‌كلانتري 103گاندي با اعلام جزئيات اين خبر به همشهري گفت: دستگيري اين متهم سابقه‌دار در راستاي اجراي طرح ويژه بازگشايي مدارس انجام شد. وي ادامه داد: پليس هميشه حافظ امنيت شهروندان به‌خصوص دانش‌آموزان است اما لازم است آنها نيز هوشيار باشند و به افراد غريبه به هيچ وجه اعتماد نكنند و وسايل شخصي‌شان را در اختيار آنها نگذارند. وي همچنين از شهرونداني كه با اين شيوه از آنها سرقت شده است خواست براي طرح شكايت از متهم به پايگاه سوم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 273573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha