سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
۰ نفر

خبر حذف کارگزار ناظر مدتی قبل از سوی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار اعلام شد.

بورس

در همين رابطه مديرعامل شركت سپرده‌گذاري مركزي به تشريح نرم‌افزار جديد كارگزار ناظر پرداخت. حامد سلطاني‌نژاد، مديرعامل شركت سپرده‌گذاري مركزي، درباره فرايند حذف كارگزار ناظر و به‌كارگيري نرم‌افزار جديد با عنوان نرم‌افزار هيبريدي گفت: نرم‌افزار هيبريدي يك نرم‌افزار جديد و مطابق با استانداردهاي بين‌المللي است و قرار است از اواخر مهر‌ماه به‌صورت آزمايشي در بازار سهام فعال شود اجراي نهايي آن از ابتداي سال آينده خواهد بود.

او گفت: روش‌هاي نگهداري دارايي مالي دارندگان اوراق بهادار در سيستم هيبريدي به‌گونه‌اي است كه هر سرمايه‌گذار به هر تعداد سهمي و از هر نمادي كه بخواهد و از هر كارگزاري خريداري مي‌كند اما هر مشتري ملزم است هر تعداد سهام را از طريق همان كارگزاري‌هايي كه خريد انجام داده، به فروش برساند. او با اشاره به تفاوت اين سيستم با كارگزار ناظر گفت: در سيستم كارگزار ناظر همه دارايي‌ها تحت نظارت يك كارگزار به فروش مي‌رسيد، اما در اين سيستم اينگونه نيست.

وي بيان كرد: در سيستم هيبريدي سهامداران مي‌توانند هر دارايي را به هر تعدادي كه از كارگزاري‌هاي مختلف خريداري كرده‌اند، از طريق همان كارگزاري‌ها به فروش برسانند. او اين سيستم جديد را داراي مزايايي براي مشتريان نيز دانست و افزود: با راه‌اندازي اين سيستم، سرمايه‌گذاران ديگر مجبور نيستند كه به سرعت با كارگزاري تسويه كنند، زيرا كارگزار مطمئن است كه اعتبار كافي در اختيار دارد. او از اجرايي شدن نهايي اين سيستم از ابتداي سال94 خبر داد.

کد خبر 273578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha