مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در نشست خبری عرضه بهداشتی دام زنده در روز عید قربان تأکید کرد:شهروندان در روز عرفه و عید قربان می‌توانند مشکلات خود را به مدیران جایگاه‌های ۲۹گانه انتقال دهند تا هرچه زودتر مرتفع شود.

dam

سيد احمد صفوي با بيان اينكه در چنين ايامي تقاضا براي عرضه دام افزايش پيدا مي‌كند، گفت: در اين ايام شاهد حضور افرادي هستيم كه نسبت به فروش دام غيرمجاز اقدام كرده كه اين موضوع مخاطرات زيست‌محيطي ايجاد خواهد كرد. به همين منظور شهرداري تهران در جهت فراهم كردن ذبح بهداشتي دام از طريق سازمان ميادين چندسالي است كه در جهت ايجاد جايگاه‌هاي موقت و تقويت جايگاه‌هاي ثابت عرضه دام اقدامات گسترده‌اي را در دستور كار قرار داده است تا بدين طريق شهروندان مشكلي براي تأمين و ذبح دام نداشته باشند.

وي با پرداختن به اينكه امسال طرح را توسعه داده‌ايم و تعداد جايگاه‌ها از 17جايگاه به 29جايگاه افزايش پيداكرده است، اضافه كرد: به‌احتمال زياد تا روز عرفه و عيد قربان تعداد جايگاه‌ها به 30جايگاه خواهد رسيد.به گزارش شهرنوشت جايگاه‌هاي ثابت سازمان ميادين در مناطق 4، 15و 18قرار داشته و 14مركز ديگر نيز به‌صورت جايگاه موقت و 12جايگاه نيز با همكاري سازمان دامپزشكي، كميته امداد امام‌خميني(ره) و سازمان بهزيستي فعاليت خواهند كرد.

وي با بيان اينكه آدرس محل‌هاي عرضه دام از سايت سازمان به نشاني mayadin.tehran.ir قابل دسترسي است، اظهار كرد: شهروندان مي‌توانند با مراجعه به جايگاه‌ها و انتخاب دامي كه مورد معاينه قرار گرفته و پلاك كوبي شده، دام مورد نظر خود را تحويل گرفته و درنهايت فاكتور خريداري شده قابل رهگيري خواهد بود، به‌طوري كه شماره‌هاي پلاك معاينات در گوش دام نصب خواهد شد.

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران با اشاره به اينكه ترازوهاي شاخص ديجيتال وزن‌گيري دام را انجام خواهند داد، ادامه داد: اين در حالي است كه شهروندان مي‌توانند مجددا براي وزن‌گيري دام خريداري شده از اين ترازوها استفاده كنند. اين در حالي است كه شهرونداني كه قصد خريد دام و ذبح آن در محل مورد نظرشان را دارند، مي‌توانند اقدام كنند و اين موضوع بلامانع است.

صفوي در پاسخ به اين سؤال كه فعاليت جايگاه‌هاي عرضه دام چگونه خواهد بود، بيان كرد: درروز عرفه از ساعت 9صبح الي 19و در روز عيد قربان نيز از ساعت 5صبح تا 15اين جايگاه‌ها آماده خدمات‌رساني به شهروندان خواهند بود كه برآورد مي‌كنيم بين 50تا 60درصد شهروندان از اين طرح استفاده كنند.

کد خبر 273746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha