همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز همزمان با روز هوای پاک (۲۹ دی ماه) خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمید جلالوندی با بیان این که در سال جاری، فرآیند انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بر مبنای خوداظهاری صنایع است، اظهار کرد: واحدهای صنعتی بر اساس شاخص‌های انتخاب صنعت و واحد خدماتی سبز می‌توانند در فرآیند انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز شرکت کنند.

وی تاکید کرد: انتخاب به صورت کاملا مکانیزه و از طریق پورتال سازمان حفاظت محیط زیست و سایت‌های استانی انجام می‌شود و در راهنمایی که برای مخاطبان تدوین شده، شاخص‌ها و برنامه زمان‌بندی انتخاب صنعت و واحد خدماتی سبز در آن مشخص شده است.

جلالوندی با بیان این که بررسی اولیه همه اظهارنامه‌های واحدهای صنعتی در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها انجام می‌شود، گفت: پس از بررسی‌های نهایی، واحدهای صنعتی و خدماتی سبز و برگزیده همزمان با روز هوای پاک معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که فرصتی برای رفع اشکال واحدهای صنعتی و خدماتی برای اصلاح اطلاعات در نظر گرفته شده است، گفت: آخرین فرصت برای ویرایش اطلاعات ارسالی 25 تا 30 آبان ماه است.

جلالوندی افزود: نصب و راه‌اندازی و یا اصلاح سیستم تصفیه فاضلاب، دفع و دفن اصولی و بهداشتی زباله، مدیریت بازیافت مواد زاید، ایجاد و توسعه فضای سبز، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14000، مصرف بهینه حامل‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی، ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، ایجاد نوآوری‌های زیست محیطی و خدمات فراگیر معیارهای انتخاب واحدهای خدماتی سبز است.

وی تصریح کرد: پس از پایان مهلت اعلام شده، به هیچ یک از موارد ارسالی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی، عدم قرارگیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال انتخاب، بهبود سیستم‌های پالایش و کنترل آلاینده‌ها، مدیریت بازیافت مواد زاید، جایگزینی انرژی‌های پاک، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14000، اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS18000، سازگاری با فرآیند تولید پاک، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حامل‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی، ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، کاستن اثرات منفی و ضایعات صنعت بر محیط زیست را از معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی سبز برشمرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در تشریح مراحل ثبت نام و انتخاب بر اساس برنامه زمان‌بندی گفت: 20 مهرتا 25 آبان زمان ثبت‌نام واحدهای صنعتی و خدماتی و تکمیل مستندات و اول آذر تا اول دی زمان بررسی در دبیرخانه و ممیزی عوامل ارزشیابی برای انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز خواهد بود و 29 دی ماه در همایشی به مناسبت روز هوای پاک از واحدهای منتخب در فرآیند انتخاب صنایع و واحدهای خدماتی سبز تقدیر می‌شود.

به گفته وی به پرسشنامه‌هایی که ناقص بوده و پس از تاریخ مقرر ارسال شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

کد خبر 274755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha