همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس پاکستان گفت: اقدامات تروریستی در منطقه خطر بزرگی برای همه کشورها است که کشور پاکستان نیز گرفتار آن است.

لاریجانی

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» روز سه شنبه در حاشیه یک صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو سوئیس با سید نیر حسین بخاری رییس مجلس پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

رییس مجلس اظهارداشت: مقابله با تروریسم به سادگی امکان پذیر نیست چراکه اراده دیگری وجود دارد.

لاریجانی، نقش کشور پاکستان در مقابله با تروریسم را مهم توصیف کرد و افزود: حوادث اخیر در سراوان نشان داد که باید حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشیم، این مساله برای جایگاه ایران و پاکستان مهم است.

وی ادامه داد: همفکری بسیاری بین ایران و پاکستان در مبارزه با تروریست‌ها وجود دارد اما برخی اقدامات در مرزهای شرقی کشورمان نگرانی هایی ایجاد کرده است که اثرات روانی نامطلوبی دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین روابط ایران و پاکستان را دوستانه توصیف کرد و گفت: پاکستان کشور مهم و نقش آفرین در منطقه است ، بنابراین رایزنی ها برای گسترش مناسبات بسیار ضروری است.

لاریجانی بر ضرورت گسترش همکاری ها ی دو جانبه اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد: در طرح انتقال گاز به پاکستان باید تصمیم قاطع و صریح گرفت.

تروریست ها همه منطقه را تهدید می‌کنند

رییس مجلس پاکستان نیز در این دیدار گفت: تهران و اسلام آباد مسایل مشترکی در منطقه و عرصه بین المللی دارند.

نیر حسین بخاری با بیان این که پاکستان با اقدامات تروریستی روبرو است ، افزود: تروریست ها تمام منطقه را تهدید می کنند.

وی یادآور شد: دولت پاکستان مصمم به مبارزه با تروریست‌ها است که تا حدود زیادی نیز موفق شده است. این کشور تمهیداتی برای مقابله با اقدامات تروریستی در مرزهای شرقی ایران اتخاذ کرده است.

کد خبر 274788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha