همشهری‌آنلاین: نشست سه‌جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در هتل پله کوبورگ شهر وین آغاز شد.

فارس نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره کننده هسته‌ای صبح امروز -سه‌شنبه- به منظور رایزنی با طرف آمریکایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه رایزنی‌ها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای وارد شهر وین پایتخت اتریش شدند.

در همین راستا، نشست سه جانبه سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران، ویلیام برنز قائم مقام و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون در محل هتل پله کوبورگ شهر وین لحظاتی پیش آغاز شد.

پیش از این اعلام شده بود که رایزنی‌های امروز در سطح معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکاست.

امشب نیز قرار است ظریف و اشتون بر سر میز شام به رایزنی و گفت‌وگو بپردازند. فردا چهارشنبه نیز نشست سه جانبه‌ای بین وزرای خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون برگزار خواهد شد.

احتمال دارد این رایزنی‌ها ادامه یابد.

وزیر خارجه ایران امروز در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رایزنی‌ها در وین می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر کند، یادآور شد: امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیات برنامه هسته‌ای ایران، بتواند به یک راه حل دست پیدا کند که به نفع همه است.

ایران و گروه 1+5 تاکنون درباره راه‌حل جامع هسته‌ای هفت دور مذاکره کردند که شش دور آن در وین و هفتمین دور نیز در نیویورک مقر سازمان ملل متحد برگزار شد.

پس از اینکه مذاکرات در نیویورک به نتیجه قابل توجهی نرسید، توافق شد که رایزنی‌ها دو هفته بعد از سر گرفته شود که در همین راستا شهر وین امروز و فردا میزبان رایزنی‌های دو و سه جانبه تیم مذاکره کننده ایرانی با طرف آمریکایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست.

کد خبر 274806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha