یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

فیلمساز سرشناس روس با تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود درباره موزه لوور در زمان جنگ جهانی دوم بهار سال آینده به شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن می‌رود تا شاید محبت مدیران موزه معتبر کشور فرانسه را در تعطیلی یک روزه این موزه به‌خاطر راحتی کارگروه فیلمبرداری جبران کند.

روایتی تازه از لوورتحت اشغال نازی‌ها


به گزارش همشهري از اسكرين، الكساندر سوكوروف كه كار توليد پروژه «فرانكوفونيا، لوور تحت اشغال آلمان» را به مراحل نهايي رسانده، از علاقه مديران هر دوجشنواره برلين و كن به ميزباني از نخستين نمايش آن خبر داد اما در عين حال گفت كه تهيه‌كنندگان فيلم تصميم نهايي را در اين‌باره مي‌گيرند. او افزود: اگر نظر من را بخواهيد، با توجه به سبك و موضوع خاص اين پروژه ويژه، فرانكوفونيا بيشتر به درد كن مي‌خورد، ضمن اينكه برلين سياسي‌تر از كن است.

به گفته سوكوروف، كار دوبله بازيگران همزمان در پاريس و برلين ادامه دارد و موسيقي متن با يك اركستر بزرگ در آمستردام ضبط مي‌شود. تدوين نهايي در برلين انجام خواهد شد و نسخه آماده نمايش فيلم هفته اول دسامبر به‌دست كارگردان و تهيه‌كنندگان مي‌رسد. فرانكوفونيا توليد مشترك فرانسه، آلمان و هلند است و رابطه ميان هنر و جنگ را از دريچه سفري به موزه مشهور لوور به تصوير مي‌كشد. فيلمساز 63ساله سينماي روسيه البته از نمايش تازه‌ترين ساخته خود در سينماهاي اين كشور مطمئن نيست.

سوكوروف در اين‌باره گفت: پخش‌كنندگان و سينماداران در روسيه چندان به فيلم‌هاي جدي علاقه نشان نمي‌دهند. تلاش من اين است كه مخاطبان اروپايي فيلم را ببينند چون ايده‌هاي زيادي درباره اروپاي امروز در آن وجود دارد. فرانكوفونيا، فيلمي بسيار آينده‌نگرانه و اميدوارانه است و من مي‌خواستم با اين فيلم به مخاطبان اروپايي و مردم كشورم به‌ويژه در اين دوران سخت اميد بدهم.

او سال 2011 با «فاوست» جايزه شير طلايي بهترين فيلم ونيز را برد و در كارنامه خود يك شاهكار عجيب هم دارد؛ «كشتي روسي» كه در 96دقيقه با يك برداشت در فضاي داخلي موزه هرميتاژ فيلمبرداري شده و نخستين بار در جشنواره كن به نمايش درآمده است! از ديگر فيلم‌هاي سوكوروف مي‌توان «مادر و پسر»، «پدر و پسر» و «خورشيد» را نام برد.

کد خبر 275174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha