ارزش معاملات قراردادهای ‌آتی سکه طلا در بورس کالا از مرز ۹ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

بورس

 آمار‌ها همچنين نشان مي‌دهد ميزان معاملات آتي سكه در مهر‌ماه امسال نسبت به مرداد و شهريور روند صعودي داشته است.
به گزارش همشهري، ميزان معاملات آتي سكه كه در تابستان امسال به پايين‌ترين حد خود در 3سال گذشته رسيده بود در مهر‌ماه با روند صعودي مواجه شد اما همچنان فاصله زيادي نسبت به معاملات بهار دارد.

آمار‌ها نشان مي‌دهد ميزان معاملات آتي سكه در بورس كالا در مبادلات روز گذشته از مرز 9هزار ميليارد تومان گذشت و به 9هزارو98 ميليارد تومان معادل 2.8 ميليارد دلار رسيد. سرمايه‌گذاران از ابتداي سال تاكنون 426هزارمعامله آتي در بورس كالا انجام داده‌اند. اين اطلاعات همچنين نشان مي‌دهد، اگر چه ميزان معاملات آتي سكه در بورس كالا پايين‌تر از ميزان معاملات انجام شده در بهار امسال است اما نسبت به معاملات مرداد و شهريور‌ماه افزايش يافته است. معاملات آتي سكه در بورس كالا در مرداد‌ماه به 536ميليارد تومان و در شهريور‌ماه به 884ميليارد تومان رسيده بود.

بيشترين ميزان معاملات انجام شده در بازار قرارداد‌هاي آتي سكه در نيمه نخست سال مربوط به ارديبهشت‌ماه بوده كه طي آن 89هزارو592 معامله به ارزش 2269ميليارد تومان انجام شده است. پس از آن روند معاملات با شيب نزولي مواجه شده و در مرداد‌ و شهريور‌ماه به پايين‌ترين حد خود رسيدبه‌طوري كه تعداد معاملات انجام شده در مرداد‌ماه با 69هزار دفعه كاهش به 20هزارو482معامله به ارزش 536ميليارد تومان رسيد. اين ميزان در شهريور‌ماه قدري رشد كرد و به 884ميليارد تومان رسيد اما نمودار كلي معاملات قرارداد‌هاي آتي سكه در نيمه نخست سال روندي نزولي داشت.

کد خبر 275262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha