دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۰
۰ نفر

وزش باد غربی در روزهای اخیر موجب ثبت ۲ روز هوای پاک و ۳ روز هوای سالم در پایتخت شده است.

اين رخداد در شرايطي عجيب به‌نظر مي‌رسد كه پيش از اين در 6‌ماه نخست سال‌جاري، تنها 6روز هواي پاك به ثبت رسيده بود.
آمار 8روز هواي پاك در 7ماهه سال‌جاري در شرايطي خيره‌كننده تلقي مي‌شود كه در سال گذشته تنها 3روز هواي پاك به ثبت رسيده بود.

همچنين مجموع آمار سال‌هاي 90، 91و 92 تنها 9روز هواي پاك را نشان مي‌دهد. براساس تجربه سال‌هاي اخير در 6‌ماه دوم سال پديده آلودگي هوا و اينورژن يا وارونگي هوا همواره موجب كاهش كيفيت هوا شده است. همچنين در سال‌هاي اخير، ‌ماه مهر و بازگشايي مدارس همواره با ترافيك و به تبع آن افزايش ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون مترادف بوده است.

شاخص كيفيت هواي تهران (آلاينده‌هاي ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون) روي عدد46 و هواي پاك ايستاد. روز شنبه نيز اين شاخص عدد 45را نشان داد. ديروز همچنين شاخص ذرات معلق كمتر از 10ميكرون35، دي‌اكسيد گوگرد19، ازن27 و مونواكسيد كربن31 به ثبت رسيد.

همزمان با بهبود كيفيت هواي تهران، سازمان هواشناسي از بارش برف در ارتفاعات استان خبر داد. به گفته محمدعلي عزيزاقلي مديركل هواشناسي استان تهران، امروز (دوشنبه) ارتفاعات تهران شاهد بارش پراكنده برف همراه با وزش باد خواهد بود. هواي شهر تهران نيز نيمه‌ابري تا ابري همراه با بارش پراكنده و گاهي با وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پيش‌بيني مي‌شود. بيشينه دماي امروز تهران 24درجه سانتي‌گراد و كمينه دما به 14درجه سانتي‌گراد خواهد رسيد.

  • كاهش 14درجه‌اي دما در نوار شمالي

سازمان هواشناسي همچنين از ورود سامانه جديد بارشي در غرب كشور وكاهش 8تا 14درجه‌اي دما در نوار شمالي خبر داد. براساس نقشه‌هاي پيش‌يابي، طي امروز و فردا اين سامانه در نيمه غربي، نواحي مركزي، سواحل شمالي و دامنه‌هاي البرز فعال است و فعاليت آن از امروز بعد از ظهر در سواحل درياي خزر و استان‌هاي واقع در شمال غرب و غرب و در روز سه‌شنبه نيزدر شمال غرب و غرب كشور خواهد بود. همچنين از امروز تا صبح سه‌شنبه به سبب نفوذ جريانات سرد شمالي كاهش دماي 8تا 14درجه سلسيوس در نوار شمالي به‌ويژه سواحل درياي خزر رخ خواهد داد. اين سامانه روز چهارشنبه در شمال شرق كشور فعال بوده و سپس از كشور خارج مي‌شود.

کد خبر 275280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha