همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مقاومت مردم غزه در مقابل حملات گسترده رژیم صهیونیستی،تاکید کرد: گنبد آهنین و شرارت‌های وحشیانه سربازان صهیونیستی نتوانست امنیت را به مردم اسرائیل برگرداند.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رمضان عبدالله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، پیروزی مردم غزه بر ارتش کاملاً مسلح اسرائیل را تحقق وعده خداوندی در نصرت به مجاهدان فی‌سبیل‌الله و ترجمه عملی آیه «کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهَ» دانست و خاطر نشان کرد: پیروزی‌های اخیر با تمام پیروزی‌های دیگر در لبنان و فلسطین تفاوت دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تلاش‌های اسرائیل برای آتش‌بس در نبرد غزه، گفت: تحلیل‌گران سیاسی و نظامی با بهت و شگفتی بررسی می‌کنند که چگونه در آن 50 روز حرکت معکوس اسرائیل در تاریخ آغاز شد؟

وی با تمجید از مقابله‌های نیروهای مقاومت و هدف قرار دادن همه نقاط اسرائیل، اظهار کرد: ناامنی، چنان دولت و کشور غاصب اسرائیل را فراگرفته بود که بسیاری از مردم آن در طول جنگ در زیرزمین‌ها و پناهگاه‌ها زندگی می‌کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: گنبد آهنین و شرارت‌های وحشیانه سربازان صهیونیستی نتوانست امنیت را به مردم اسرائیل برگرداند.

وی همچنین صبر و بردباری مردم غزه، به ویژه پس از آن همه جنایت و قساوت صهیونیست‌ها را نشانه ایمان و اراده آنها در مقاومت دانست و گفت: دنیا فهمید که کشتن کودکان، پیران و زنان در این میدان، مردم را خسته و نا امید نمی‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بلند پروازی‌های دولت و ارتش اسرائیل در اشغال غزه را سراب خواند و تصریح کرد: دیدند که نیروهای مقاومت بدون مقابله رودرو، هر نقطه‌ای را که بخواهند، مورد هدف موشک‌های خود قرار می‌دهند.

هاشمی رفسنجانی به دیدارهای خارجی خود از آغاز حمله به غزه با مسؤولان کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: اکثر تحلیل‌گران خارجی تعجب می‌کردند که چگونه مردم غزه آن همه موشک را در مناطق محدود غزه آماده داشتند که از چشم جاسوسان و ماهواره‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها پنهان ماند!

وی با اشاره به اهمیت وظیفه مسؤولان مقاومت در شرایط پس از جنگ غزه،تاکید کرد: اگر می‌خواهید با مقاومت خویش ارتش اسرائیل را به زانو در آورید، باید برای مراحل جدید برنامه‌ریزی کنید تا باز هم غافلگیر شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع از مردم فلسطین را سیاست اصولی نظام اسلامی در ایران دانست واظهار کرد: از اول مبارزه علیه رژیم پهلوی، دفاع از مظلومیت مردم فلسطین را وظیفه خود می‌دانستیم و الان هم مدعیان حقوق بشری باید پاسخ دهند که چرا در مقابل این همه جنایات خاموش می‌شوند؟!

هاشمی رفسنجانی با تبریک مقاومت و شجاعت جهادگران در مقابل تهدیدات و حملات ارتش صهیونیستی، گفت: سلام مرا به مردم و همسنگران مجاهدان برسانید و بگویید مقاومت همان راهی است که قرآن برای مجاهدان ترسیم کرده است.

بر اساس این گزارش، رمضان عبدالله نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اوضاع غزه در روزهای جنگ و پس از آن، گفت: از ایران به خاطر حمایت‌های انسانی و اسلامی‌اش تشکر می‌کنیم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان مصادیقی از جنایت‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه، خاطر نشان کرد: هر چه جنایت آنها بیشتر می‌شد، اراده مردم در مقاومت محکمتر می‌شد.

وی افزود: تاریخ ملت‌ها مقاومت مردم در جغرافیای غزه را به عنوان درسی به ملت‌ها ثبت خواهد کرد.

رمضان عبدالله با یادآوری ترجمه کتاب «القضیه الفلسطینه» توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و ابلاغ تشکر مردم و جوانان غزه برای اطلاع‌رسانی از مظلومیت مردم فلسطین، گفت: اگر چه کتاب‌های فراوانی در طول این سال‌ها نوشته شده، اما پس از پیروزی اخیر مردم غزه، اثری خلق شد که قلب تل‌آویو مورد تهدید مجاهدان است.

کد خبر 275361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha