تحقیقات پلیس برای کشف راز اسیدپاشی‌های اصفهان در حالی ادامه دارد که دادستان کل کشور در حکمی دستور تسریع در شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین احتمالی این اسیدپاشی‌ها را داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي طي حكمي به دادستان عمومي و انقلاب اصفهان دستور تسريع در شناسايي و دستگيري عامل يا عاملين احتمالي اسيدپاشي در حوزه قضايي اصفهان را با بهره‌گيري از قضات مجرب و به‌كارگيري كليه امكانات انتظامي و امنيتي صادر كرد.

از سوي ديگر سخنگوي قوه قضاييه نيز  با بيان اينكه اقدام جنايتكارانه اسيدپاشي در اصفهان به‌خاطر بي‌حجابي صورت نگرفته، گفت: قوه قضاييه در رابطه با عاملان ماجراي اسيدپاشي اصفهان پيگير دستگيري اين افراد و آماده است درصورت دستگيري، به سرعت بازپرسي صورت گرفته و عاملان به اشد مجازات برسند.

اژه‌اي افزود: بسيار ناگوار است كه خانمي جوان ظاهر خود را به‌طور كل تا پايان عمر از دست بدهد و علاوه بر رنج بيماري براي خود و خانواده و عذاب معالجه و تبعات پس از آن از هزينه درمان نيز رنج بكشد. وي تصريح كرد: درست است كه اين اقدام قابل قصاص است و عاملان اينگونه اقدام حتما بايد مجازات شوند ولي بايد مجازاتي بازدارنده در اين مورد صورت گيرد تا ديگر كسي جرأت نكند دست به اينگونه اقدامات بزند.

  • جزئيات كامل اسيدپاشي‌ها

در همين حال مدير بيمارستان سوانح سوختگي امام موسي كاظم(ع) اصفهان در گفت‌وگو با ايرنا جزئيات كاملي درخصوص مصدومان اسيدپاشي در مهرماه در شهر اصفهان را تشريح كرد. احمد محمدي گفت: تعداد مراجعات ناشي از اسيدپاشي به بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان در مجموع 4نفر بودند كه از اين تعداد، 2نفر به‌صورت سرپايي درمان و مرخص و 2نفر ديگر نيز بستري شدند.

وي 2نفر بستري شده را خانم «سهيلا جوركش» 25ساله و مجرد و خانم «مرضيه ابراهيمي» 28ساله و متاهل اعلام كرد. وي درباره مصدوميت سهيلا جوركش گفت: اين خانم چهارشنبه نهم مهر در شب در محدوده ميدان بزرگمهر و ورودي خيابان مشتاق اصفهان هنگامي كه سوار بر خودروي خود در كنار خيابان مشغول صحبت با تلفن همراه بود مورد حمله اسيدپاشي قرار گرفت. فرد دوم كه در بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان بستري شده، خانم مرضيه ابراهيمي است.

وي چهارشنبه‌شب، 23مهر امسال در خيابان «مهرداد» اصفهان كه يكي از معابر پرترافيك اين شهر به‌شمار مي‌آيد زماني كه سوار بر خودروي خود بود مورد حمله اسيدپاشي قرار گرفت كه اكنون در بخش مراقبت‌هاي ويژه اين بيمارستان بستري شده و چشم‌پزشكان اعلام كرده‌اند كه شانس درمان چشم خانم ابراهيمي 50درصد است. نفر سوم خانم « م - آ» روز پنجم مهر امسال به‌دليل سوختگي جزئي و سطحي در دست، گردن و صورت به اين بيمارستان مراجعه كرد و به‌صورت سرپايي درمان شد. براساس اطلاعاتي كه به ما رسيده دليل اين اسيدپاشي، شخصي بوده است.

وي درباره مصدوم چهارم گفت: اين زن، تبعه افغانستان ساكن در اصفهان است كه به‌صورت بسيار جزئي و سطحي از ناحيه چانه و صورت روز 22مهر امسال مورد اسيدپاشي قرار گرفته بود كه سرپايي درمان شد. به‌گفته خودش، يك زن افغاني 40تا 50ساله كه به درب منزل آنها مراجعه كرده بود عامل اسيدپاشي بوده و دليل اسيدپاشي به اين تبعه افغاني، مسائل شخصي و خانوادگي است.وي در پاسخ به اين سؤال كه ممكن است مصدومان احتمالي حوادث اسيدپاشي به مراكز درماني ديگري مراجعه كرده باشند، گفت: اگر مشكل بيمار، مسئله سوختگي باشد همه مراكز و بيمارستان‌ها اين موارد را فقط به بيمارستان سوانح سوختگي امام موسي كاظم(ع) ارجاع مي‌دهند.

به‌گفته وي تعداد كل افراد بستري شده در اين بيمارستان به‌دليل اسيدپاشي در سال‌جاري 3نفر بودند كه 2نفر از آنها خانم‌ها جوركش و ابراهيمي هستند و يك مرد نيز در ماه‌هاي نخست امسال به‌دليل اسيدپاشي در اين مركز بستري شد. اين اظهارات در حالي بيان مي‌شود كه فرمانده انتظامي استان اصفهان نيز آمارهاي بالاي ارائه شده توسط شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي غيررسمي درخصوص اسيدپاشي را شايعه عنوان كرد.

  • دستگيري 4مظنون

همچنين قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي از دستگيري 4نفر از مظنونان حوادث اسيدپاشي در اصفهان خبرداد. با اين حال پيگيري خبرنگار همشهري نشان داد كه اين افراد از متهمان اسيدپاشي بودند كه چند سال پيش در اصفهان رخ داده بود و از آنجا كه احتمال مي‌رود آنها در وقايع اخير نقش داشته باشند به‌عنوان مظنون دستگير شدند و تحت بازجويي قرار گرفتند اما مي‌گويند كه اسيدپاشي‌هاي اخير كار آنها نبوده است.

کد خبر 275395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha