ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفتگو همزمان با حرکت کاروان گل از بوستان گفتگو به سمت برج میلاد با حضور اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهری و استقبال گسترده شهروندان تهرانی آغاز به‌کار کرد.

نمایشگاه

اين نمايشگاه كه تا دوم آبان برپاست همانند دوره‌هاي قبل ، مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. اين در حالي است كه نمايشگاه دائمي گل و گياه به‌زودي در شرق تهران نيز راه‌اندازي مي‌شود.طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهر در مراسم گشايش اين نمايشگاه از بازديد روزانه 400هزار شهروند تهراني در سال گذشته از اين نمايشگاه خبر داد و معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت كه ايران نخستين كشوري است كه بيش از 1800نوع گل و گياه درآن وجود دارد. در اين مراسم مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران نيز از بهره‌برداري از نمايشگاه دائمي گل و گياه در شرق تهران در آينده نزديك خبر داد.

مرتضي طلايي با بيان اينكه درنمايشگاه گل و گياه سال گذشته طي 5روز 2ميليون نفر بازديد‌كننده از اين نمايشگاه ديدن كردند، اظهاركرد: اين امر نشان‌دهنده اين است كه شهروندان به گل و گياه علاقه داشته و جامعه نيازمند توجه بيشتر در اين زمينه است. وي با بيان اينكه در شوراي شهر براي بام‌هاي سبز و ديوارهاي سبز در شهر مصوبه‌اي درنظرگرفته شد، گفت: اين بدان معني نيست كه انتظار داشته باشيم اين طرح يك‌شبه انجام پذيرد.

نايب‌رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به ايجاد آكواريوم شهر تهران كه قرار بود چندي پيش احداث شود، افزود: اميدواريم اين طرح به‌زودي عملياتي شود. وي با بيان اينكه درشهر تهران بحث خدمات شهري بالاي 70درصد از خدمات را در پايتخت شامل مي‌شود، ادامه داد: به همين منظور مي‌توانيم در سند چشم‌انداز شهر تهران و در ايجاد اشتغال، توسعه و نگهداري گل را نيز مدنظر قرار دهيم.

  • 25شغل به‌ازاي هر يك هكتار گلخانه

معاون خدمات شهري شهرداري تهران هم در اين مراسم با تأكيد بر اينكه با برپايي نمايشگاه فصلي گل و گياه مي‌توانيم وضعيت فضاي سبز شهر تهران را نيز ارتقا دهيم، افزود: طبق نظر كارشناسان فضاي سبز باعث مي‌شود شهروندان به پياده‌روي بيشترعلاقه‌مند‌شوند؛ از سوي ديگر فضاي خشن و نازيباي شهر را نيز از بين خواهدبرد و زيبايي بصري به ارمغان مي‌آورد.
مجتبي عبداللهي با اشاره به اينكه گل و گياه در روح و جسم انسان اثرگذار است، خاطرنشان كرد:

صنعت گل وگياه در بحث گردشگري هم حائز اهميت است. وي با تأكيد بر اينكه از 14اقليم شناخته شده در دنيا، 12اقليم دركشور ما وجود دارد، اظهار كرد: ايران جزو 15كشور توليدكننده گل و نخستين كشوري است كه بيش از 1800تنوع گل و گياه درآن وجود دارد. اين درحالي است كه رتبه 17در توليد گل و متأسفانه رتبه 107در صادرات گل و گياه را داريم. وي با بيان اينكه هر يك هكتار گلخانه 25شغل ايجاد مي‌كند، خاطرنشان كرد: مصرف سرانه گل در كشور ما در طول يك سال 10 شاخه ودركشور هلند بيش از 150شاخه گل است.

  • گل خشونت شهر را از بين مي‌برد

معصومه آباد عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه گل خشونت شهر را از بين مي‌برد، گفت: گل شهر را به لطافتي دعوت مي‌كند كه ضرورت خانواده است. وي با بيان اينكه شايسته و ضروري است به اعضاي خانه گل هديه كنيم، اظهاركرد: گل باعث مي‌شود بسياري از مسائل و مشكلات كه در زندگي شهري وجود دارد، از بين برود. محمد حقاني، عضو شوراي شهر تهران هم با بيان اينكه عالي‌ترين و بهترين تجلي قدرت الهي گل است، گفت: قبل از انقلاب تنها 3پارك جنگلي چيتگر، لويزان و سرخه‌حصار در تهران وجود داشت كه حدود 4هزار و 500هكتار از فضاي سبز تهران را به‌خود اختصاص مي‌داد اما در حال حاضر اين ميزان به 36هزار هكتار فضاي سبز در حاشيه شهر تهران رسيده است كه براساس طرح تفصيلي، سرانه فضاي سبز بخش برون شهري به 48هزار هكتارخواهد رسيد.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران نيز در اين مراسم با بيان اينكه تاكنون 12نمايشگاه بين‌المللي در اين خصوص برگزار شده است، اظهار كرد: از نظر تنوع گونه‌هاي گياهي گام‌هاي مؤثري برداشته شده است. علي محمد مختاري با اعلام خبر بهره‌برداري از نمايشگاه دائمي گل و گياه در شرق پايتخت گفت: به‌زودي اين نمايشگاه براي خدمات رساني بهتر به شهروندان به‌صورت دائمي برپا خواهد شد.

  • حركت كاروان گل

به مناسبت برگزاري ششمين نمايشگاه فصلي گل و گياه پايتخت كاروان گل هر روز در نقاط مختلف پايتخت به حركت در خواهد آمد. روز گذشته و به مناسبت گشايش نمايشگاه، كاروان گل از بوستان گفتگو كه محل برگزاري نمايشگاه است، به سمت برج ميلاد حركت كرد. امروز و در دومين روز برگزاري نمايشگاه نيز كاروان گل در ساعت 10:30‌پس از گذر از بلوار كشاورز از خيابان‌هاي فلسطين و طالقاني عبور كرده و از خيابان حافظ به سمت پارك شهر تهران حركت مي‌كند.

 

کد خبر 275416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha