مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان ایرانی موفق به ساخت خمیرهای فلزی شدند که با استفاده از آن می‌توان ساخت زیورآلات را راحت‌تر کرد برای استفاده از این روش، اکنون توافقاتی با سازمان فنی حرفه‌ای و آموزشگاه‌های ساخت طلا و جواهر صورت گرفته تا استفاده از خمیر فلزی در کشور رایج شود.

به گزارش مهر، لیدامحمودی - ایده‌پرداز تولیدکننده خمیر فلزی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانشگاه امیرکبیر گفت: با توجه به این که در صنعت ساخت زیورآلات مشکلات و مراحل طولانی وجود دارد به فکر ساخت خمیرهایی از جنس فلز شدم.

وی با بیان این که ریخته‌گری، قلم‌زنی، فرم‌دهی در مسیر ساخت زیورآلات وجود دارد، عنوان کرد: استفاده از این روش‌های قدیمی در ساخت زیورآلات و ساخت انواع محصولات فلزی هزینه‌بر است و نیاز به زمان‌های طولانی دارد تا محصول نهایی تولید شود.

به گفته محمودی استفاده از خمیر فلزی می‌تواند خیلی به صرفه‌تر از روش‌های قدیمی در این صنایع باشد.

محمودی با بیان این که خمیر فلزی می‌تواند از جنس طلا، مس و نقره باشد، اظهار داشت: خمیرهای فلزی شبیه خمیرهای بازی هستند و شکل‌پذیری بسیار راحتی دارند که با استفاده از آن در زمان ساخت هر نوع صنایع دستی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

وی افزود: اکنون توافقاتی جهت استفاده از خمیر فلزی با سازمان فنی حرفه‌ای و آموزشگاه‌های ساخت طلا و جواهر صورت گرفته تا استفاده از خمیر فلزی در کشور رایج شود.

محمودی اعلام کرد: پس از برآوردهایی صورت گرفته استفاده از خمیر فلزی 100 درصد در کاهش هزینه‌ها و 300 درصد در کاهش زمان موثر است.

وی با اشاره به این که اکنون خط تولید خمیر فلزی را راه‌اندازی کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: در فرمولاسیون ساخت خمیر فلزی، از موادی که در کشور تولید می‌شود به کار رفته و نیاز به واردات مواد اولیه ساخت خمیر فلزی وجود ندارد.

کد خبر 275461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha