همشهری آنلاین: دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه راهیان نور دریایی همچون راهیان نور جنوب و غرب کشور اهمیت دارد،گفت:راهیان نور دریایی به جایگاه واقعی خودش رسیده است.

یعقوب سلیمانی

به گزارش ایسنا،سردار یعقوب سلیمانی که در جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه راهیان نور دریایی مهمترین عامل برای زنده کردن یاد شهدا و دلاوری‌های رزمندگان در دریاست، اظهار کرد: بعد از تشکیل راهیان نور دریایی در خلیج فارس، مردم بوشهر برای بازدید از این مکان اعزام شدند و با شنیدن روایتگری‌ها، با مجاهدت‌ها و دلاوری‌های رزمندگانمان در دریا بیشتر آشنا شدند.

وی ادامه داد:همانطور که در راهیان نور جنوب، غرب و شمال غرب کشور شاهد تعالی هستیم، شاهد افزایش کممی و کیفی در راهیان نور دریایی هم هستیم.

رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه شنیدن خاطرات جنگ در دریا برای بسیاری از مردم تازگی دارد، افزود: برخی زائران راهیان نور هرمزگان که در راهیان نور دریایی شرکت داشتند، شنیدن خیلی از روایت‌ها برایشان تازگی داشت، با اینکه خودشان سالها در جنوب کشور و مجاورت دریا زندگی کرده بودند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهدا میزبان زائران راهیان نور هستند، ابراز کرد: همه توان خود را باید برای توسعه راهیان نور بگذاریم چرا که ارزش، نور و معنویت راهیان نور به دلیل میزبانی شهداست.

وی با بیان اینکه از لحاظ محتوایی در سال جاری اقدامات خوبی در مناطق عملیاتی و مراکز اسکان زائران و یادمان‌ها و ... انجام شده است، افزود: 15 مهرماه امسال اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی آغاز شده است و هر روز شاهد حضور کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی در یادمان‌های دفاع مقدس هستیم.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه تفکرات شهدا ریشه در تفکرات امام خمینی(ره) داشت، افزود: برخی می‌گویند راهیان نور احساس است. اینطور نیست.شهدا در شرایطی که از لحاط فکری متفاوت بودند جنگیدند. اندیشه و تفکر امام همه چیز شهدا بود. همه زیر سایه امام خدمت می‌کردند. وحشت دشمنان ما هم از تفکر امام است و دنبال آن هستند که آن را نابود کنند.

وی بیان کرد: سفرهای راهیان نور موجب می شود تا بخشی از اهدافی که ما در مقابله با تهاجم فرهنگی داریم تامین شود و با یادآوری دوران دفاع مقدس، جوانان جایگاه خویش را بهتر بدانند و قوی تر عمل کنند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: دوران دفاع‌مقدس تکه‌ای از تاریخ اسلامی شیعی مردم ایران است که به فرهنگ غنی گذشته تکیه دارد و بازدید و بازگفت از این رویداد می‌تواند غیرت دینی جوانان را تشدید کند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان اضافه کرد: در دوران دفاع‌مقدس افرادی بودند که تمامی هستی خود را،یعنی جان خویش را فدا و بزرگترین فداکاری را کردند و در صحنه غیرت ملی و دینی خوش درخشیدند و قهرمانان تاریخی ایران شدند که سفرهای راهیان نور موجب شده است تا از این لحاظ از قهرمانان این دوران تجلیل و تقدیر شود.

کد خبر 275516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha