سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

بارش باران و برف که از روز یکشنبه در نقاط مختلف کشور آغاز شده، در ۷استان آنقدر شدید بود که باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارات به شهرها و روستاها شد.

سیل

سيلاب و آذرخش همچنين باعث مرگ 2 كودك، يك دختر جوان و ناپديد شدن معلمي به همراه 2دانش‌آموزش شد.آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، لرستان، مازندران، گيلان، همدان وكرمانشاه 7استاني هستند كه بارندگي‌هاي اخير باعث جاري شدن سيلاب در آنها شد. تا جايي كه 22شهرستان اين استان‌ها دچار آسيب شدند. به گفته معاون عمليات سازمان امداد و نجات هلال احمر، در مجموع 58روستا در اين استان‌ها دچار خسارت شد كه بيشترين آن مربوط به استان‌هاي مازندران و آذربايجان غربي است. در مازندران بر اثر جاري شدن سيل 4روستا در نوشهر دچار آبگرفتگي و خسارت شدند. همچنين آبگرفتگي در شهرستان نور باعث تخريب 60درصدي 16واحد مسكوني شد و 15روستا را گرفتار سيلاب كرد.

در همين حال بارش برف نيز مردم استان‌هاي اردبيل، آذربايجان غربي و شرقي را غافلگير كرد و منجر به مسدود شدن برخي از محورها مانند نير-سراب، خلخال- اسالم و اروميه- اشنويه شد. 19تيم عملياتي هلال احمر در 3استان برفي كشور، 90دستگاه خودرو را كه در برف گرفتار شده بودند آزاد كردند. بارش باران و آذرخش همچنين تلفات جاني به همراه داشت. در لرستان سيلاب باعث ناپديد شدن يك معلم و 2دانش‌آموز شد.

آنها دوشنبه شب سوار خودروي پژو آقامعلم در بخش ويسيان از توابع شهرستان خرم‎آباد در حركت بودند كه خودرو ناگهان در محاصره سيلاب قرار گرفت. به گفته مديركل آموزش و پرورش عشايري، تا عصر ديروز تنها سپر اين خودرو پيدا شد و تلاش براي يافتن ردي از افراد ناپديد شده ادامه دارد. جاري شدن سيل در شهرستان ثلاث باباجاني استان كرمانشاه جان 2 كودك را گرفت. خانواده اين‌دوكودك از عشاير بودند و چادر آنها در نزديكي رودخانه بنا شده بود كه با شدت يافتن بارش‌ها در دوشنبه شب اين دوكودك جان خود را در سيلاب از دست دادند.

از سوي ديگر وقوع صاعقه در ‌چهارمحال و بختياري نيز جان دختر جواني را گرفت. اين دختر 18ساله كه الهام نام داشت در مسير تاراز به بازفت و در محدوده كوه آبهره دچار صاعقه شد. در اروميه نيز بارش شديد باران موجب جاري‌شدن سيلاب و آبگيري برخي معابر ازجمله مجتمع شماره ۳ دانشگاه آزاد اسلامي شد و اين دانشگاه را تعطيل كرد.

کد خبر 275543

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha