همشهری‌آنلاین: پست‌های برق در محل‌هایی که روی گسل واقع شده‌اند، به صورت کیوسک طراحی می‌شوند.

جشنواره شهر آماده

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، قائم‌مقام و معاون هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در بازدید از نخستین جشنواره «شهر آماده» در برج میلاد با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر تهران بر روی گسل‌ واقع شده است، برای حفظ آمادگی در توزیع برق در شرایط بحران بویژه وقوع زلزله، پست‌‌های برق در محل‌هایی که بر روی گسل واقع شده‌اند، به صورت پست‌های کیوسک در فضای باز طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند تا کمترین آسیب‌پذیری را داشته باشند.

مهندس عبدالحمید ارسطو گفت: سیاست شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، تمرکز بر شبکه‌های زمینی برق‌رسانی است به‌طوری که در حال حاضر 30 درصد شبکه تأسیسات زمینی برق کشور مربوط به تهران است.

وی ادامه داد: شبکه‌های زمینی مقاوم‌تر هستند که بر همین اساس جمع‌آوری شبکه‌های هوایی توزیع برق در دستور کار قرار دارد.

قائم‌مقام شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به آمادگی این شرکت برای مقابله با بحران‌های احتمالی در شهر تهران گفت: برای ایجاد آمادگی مواجهه با شرایط بحران، از ابتدای سال جاری تاکنون 63 مانور آمادگی در 22 منطقه تهران برگزار کردیم.

مهندس ارسطو با بیان اینکه 16 هزار پست توزیع، برق تهران را تغذیه می‌کنند، اظهار داشت: تعدادی از این پست‌ها تغذیه برق مراکز بسیار مهم پایتخت را بر عهده دارند که همین موضوع لزوم آمادگی بیشتر در مواجهه با بحران را بیشتر می‌کند.

جشنواره شهر آماده تا اول آبان‌ماه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر آماده بازدید شهروندان تهرانی است.

کد خبر 275676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha