جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

یک مداد، ابزار اصلی سارق حرفه‌ای برای سرقت ۷۰ دستگاه کامپیوتر خودرو بود. او با این مداد کامپیوتر‌ها را در کمتر از ۳۰ ثانیه سرقت می‌کرد و در ادامه با اجرای نقشه‌ای حساب شده آنها را به صاحبان‌شان می‌فروخت.

متهم

چندي قبل مردي به كلانتري 103گاندي رفت و گفت چند دقيقه قبل كامپيوتر خودرواش سرقت شده است. او گفت: خودروام را براي زمان كوتاهي كنار خيابان پارك كردم اما وقتي برگشتم نتوانستم خودرو‌ام را روشن كنم. وقتي در موتور را بالا زدم فهميدم كامپيوتر خودرو سرقت شده است. اين مرد تنها كسي نبود كه در آن روز كامپيوتر خودرواش سرقت شده بود. افسر نگهبان كلانتري پيش از آن گزارش سرقت كامپيوتر خودروي ديگري را نيز ثبت كرده بود و شباهت هر دو سرقت نشان مي‌داد عامل آنها يكي است. در چنين شرايطي تحقيقات براي شناسايي سارقان آغاز شد. با وجود اين در روزهاي بعد چند نفر ديگر كه كامپيوتر خودروي‌شان سرقت شده بود به كلانتري رفتند و از مأموران براي دستگيري سارقان كمك خواستند.

در جريان تحقيقات مأموران در قالب چند گروه به گشتزني در خيابان‌هايي كه ممكن بود كامپيوتر خودروها سرقت شود پرداختند تا اينكه چند روز قبل به جواني موتورسوار شك‌كردند. او موتورسيكلتش را كنار خيابان پارك كرده و در حال پرسه زدن در نزديكي يك دستگاه خودروي پژو 206بود. مأموران در بازرسي از كوله پشتي اين جوان 5دستگاه كامپيوتر خودرو، يك آچار و يك مداد كشف و متهم را براي انجام تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل كردند.

جوان دستگيرشده كه كاوه -25ساله- نام دارد در جريان بازجويي‌ها به سرقت 70دستگاه كامپيوتر خودرو اعتراف كرد و گفت اين سرقت‌ها را با همدستي جوان ديگري به نام پويا مرتكب شده است. او ادامه داد: در خيابان‌هاي خلوت پرسه مي‌زديم و خودروهاي پژو 206را به‌عنوان طعمه انتخاب مي‌كرديم. در ادامه با استفاده از مدادي كه همراهم بود درِ موتور خودروها را باز مي‌كردم و در كمتر از 30ثانيه كامپيوتر را برمي‌داشتم و سوار بر موتور فرار مي‌كردم.

اما پويا در محل سرقت منتظر صاحب خودرو مي‌ماند. چند دقيقه بعد وقتي صاحب خودرو مي‌آمد و مي‌فهميد كامپيوتر خودرواش سرقت شده پويا سراغش مي‌رفت و به او دلداري مي‌داد و در ادامه من را به‌عنوان فروشنده كامپيوتر خودرو معرفي مي‌كرد و شماره تماسم را به مالباخته مي‌داد. پويا به آنها مي‌گفت من فرد باانصافي هستم و كامپيوتر را با قيمت مناسبي مي‌فروشم. به اين ترتيب مالباختگان با من تماس مي‌گرفتند و من هم چند ساعت بعد به‌عنوان فروشنده نزد‌شان مي‌رفتم و همان كامپيوتري را كه چند ساعت قبل سرقت كرده بودم دوباره سرجايش مي‌بستم و در ازاي اين كار مبلغي بين 400تا 800هزار تومان دريافت مي‌كردم. به‌دنبال اعترافات اين جوان همدست وي نيز بازداشت شد و ضمن اعتراف به همدستي با كاوه مشاركت در سرقت 70دستگاه كامپيوتر خودرو را پذيرفت.

سرگرد عبدالوهاب حسنوند، رئيس‌كلانتري 103گاندي در اين‌باره به همشهري گفت: اعترافات دستگيرشدگان نشان مي‌دهد آنها بيشتر محدوده ميرداماد، جلفا، بلوار آفريقا و گاندي را براي انجام سرقت انتخاب مي‌كردند. وي ادامه داد: با انجام تحقيقات مقدماتي از متهمان پرونده آنها به پايگاه سوم پليس آگاهي فرستاده شد.

کد خبر 275773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha