همشهری آنلاین: یک محقق ایرانی موفق به ساخت فیلتر نانویی شد که از طریق آن می‌توان بیماری‌های آبزیان پرورشی را پیشگیری کرد.

به گزارش مهر، سید علی جوهری- ایده‌پرداز فیلتر نانو ذارت نقره جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های آبزیان پرورشی گفت: از آنجایی که شیوع بیماری‌ها یکی از عوامل مهم ایجاد خسارت به صنعت تکثیر و پرورش آبزیان است، به فکر پیشگیری و کنترل بیماری آبزیان به روش نانو افتادیم.

وی با بیان این که بیش‌تر بیماری‌های آبزیان از طریق آب آلوده به میکروارگانیسم‌ها منتقل می‌شود، اذعان داشت: در این سیستم با استفاده غیرمستقیم از نانو ذرات نقره در قالب فیلترهای تصفیه آب، اقدامات موثری جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های آبزیان به وجود آوردم.

وی از مزیت‌های این طرح توضیح داد و گفت: با استفاده از نانو ذرات نقره می‌توان از ورود، شیوع و گسترش انواع بیماری‌های قارچی و باکتریایی در مزارع پرورش آبزیان جلوگیری کرد.

جوهری با بیان این که استفاده از این روش، نرخ بازماندگی و افزایش سود پرورش‌دهندگان را به دنبال دارد، اظهار داشت: با استفاده از نانو ذرات نقره می‌توان به صورت کامل از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای شیمیایی در پرورش آبزیان بی‌نیاز بود.

جوهری از کاربردهای استفاده از نانو ذارت نقره جهت پیشگیری بیماری‌های آبزیان پرورشی توضیح داد و گفت: با استفاده از این روش می‌توان به تصفیه میکروبی و گندزدایی آب ورودی و خروجی مزارع تکثیر و پرورش آبزیان پرداخت.

وی عنوان کرد: از این فیلتر می‌توان در سیستم فیلتراسیون آب آکواریوم خانگی و تجاری نیز استفاده کرد.

کد خبر 275818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha