اعضای باند کیف‌قاپی با شناسایی طعمه‌هایشان در بانک‌ها، مراکز تجاری یا صرافی‌ها آنها را تعقیب می‌کردند تا در فرصتی مناسب نقشه خود را عملی کنند.

حوادث سرقت

فقط كافي بود طعمه‌هاي اين باند براي چند ثانيه خودروي خود را ترك كنند تا آنها كيف پر از پولشان را به سرقت ببرند. اعضاي اين باند كه در مناطق مختلف تهران دست به سرقت مي‌زدند، طعمه‌هايشان را از طريق زاغزني شناسايي مي‌كردند. يكي از اعضاي باند با حضور در مراكز تجاري و بانك‌ها، افرادي را كه پول زيادي همراه خود داشتند شناسايي مي‌كرد و مشخصاتشان را تلفني دراختيار ديگر اعضاي گروه قرار مي‌داد.

آنها نيز با خروج طعمه از بانك يا مركز تجاري، وي را تعقيب مي‌كردند و درست زماني كه او براي لحظه‌اي ماشينش را ترك مي‌كرد تا كار ديگري انجام دهد با شكستن شيشه يا تخريب در صندوق عقب، كيف حاوي پول‌ها را به سرقت مي‌بردند. اعضاي اين باند گاهي اوقات براي فراهم كردن فرصت سرقت، خودروي مالباخته را پنچر مي‌كردند و به محض اينكه وي پياده مي‌شد تا لاستيك را عوض كند، پول‌هايش را مي‌دزديدند.

با شكايت تعداد زيادي از مالباختگان كه در دام اين باند افتاده بودند، تيمي از كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي براي شناسايي و دستگيري دزدان وارد عمل شد. آنها با حضور در بانك‌ها و مراكز تجاري و بررسي فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته توانستند تصاويري از زاغزن‌ها و همچنين اعضاي باند سرقت به‌دست آورند. اين بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اعضاي باند سرقت علاوه بر موتورسيكلت از انواع خودروهاي پژو نيز براي انجام نقشه سرقت استفاده مي‌كردند. تصاوير دزدان كه در دوربين‌هاي مداربسته ضبط شده بود باعث شد كارآگاهان تعدادي از مجرمان سابقه‌دار را كه عضو اين باند بودند شناسايي كنند.

مخفيگاه اين افراد در كرج، فرديس، ملارد، شهريار و شهرقدس شناسايي و دستور بازداشت آنها صادر شد. كارآگاهان با محاصره مخفيگاه‌ها توانستند اعضاي اين باند بزرگ را يكي بعد از ديگري دستگير و به اداره آگاهي منتقل كنند. متهمان در بازجويي‌ها علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره كيف‌قاپي از داخل خودرو در تهران و شهرهاي حاشيه‌اي، به سرقت از چند خودروي ويژه پخش مواد غذايي نيز اعتراف كردند. آنها گفتند كه با تعقيب اين خودروها، در فرصتي مناسب آنها را پنچر مي‌كردند و به محض پياده شدن سرنشين‌ها، دست به سرقت پول‌هاي داخل ماشين مي‌زدند.

به‌گفته سرهنگ اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران مجوز انتشار عكس اعضاي اين باند از سوي قاضي پرونده صادر شده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي پيگيري پرونده خود به اداره 18پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 275889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha