آمنه بهرامی، دختری که ۱۰ سال قبل در جریان اسید پاشی زیبایی و بینایی‌اش را از دست داده بود، در دقیقه آخر از مجازات اسیدپاش صرف‌نظر کرد اما حالا وقوع چند مورد اسیدپاشی در اصفهان سبب‌شده او از کاری که انجام داده پشیمان شود.

او در گفت‌وگو با همشهري از فشارهاي رسانه‌اي براي گرفتن بخشش گله مي‌كند ومي‌گويد: « 3سال قبل وقتي من جواني را كه رويم اسيد پاشيده و زندگي‌ام را از من گرفته بود بخشيدم، تصميمي بود كه خودم گرفته بودم. چون خودم قصاص كردن را در توانم نمي‌ديدم و كسي نبودم كه بخواهم مجيد را قصاص كنم. از قبل تصميم داشتم موقع اجرا ببخشم. نيتم اين بود كه حكم قصاص را بگيرم كه بعد از من هر كس اسيدپاشي انجام داد حكمش قصاص باشد.

آمنه ادامه مي‌دهد: 3سال از روزي كه جوان اسيدپاش را بخشيدم مي‌گذرد اما امروز از كاري كه كردم پشيمانم. چون ديدم بعد از بخشش من خيلي‌ها سوختند. وقتي من حكم قصاص را گرفتم تا حدود يكسال اصلا هيچ مورد اسيدپاشي اتفاق نيفتاد اما متأسفانه بعد از بخشش من اسيد پاشي خيلي زياد شد.

من خودم را مقصر مي‌دانم. مي‌دانم كه بخشش من انعكاس جهاني داشت اما بعد از آن وقتي ديدم چنين حوادثي مخصوصا در اصفهان اتفاق افتاد قلبم به درد آمد و گفتم‌اي كاش نمي‌بخشيدم. امروز واقعا پشيمانم. آمنه در ادامه فشارهاي رسانه‌اي را كار نادرستي مي‌داند و مي‌گويد: آن زمان همه هنرمندان و ورزشكاران و چهره‌هاي معروف در كنار رسانه‌ها مي‌گفتند بايد ببخشي. متأسفانه يك چيزي در جامعه مد شده كه وقتي يك نفر قرار است تصميم مهمي بگيرد همه دورش جمع مي‌شوند و مي‌گويند بايد اين كار را بكني.

آنها فرد را مجبور مي‌كنند تا باب ميل‌شان تصميم بگيرد. آنها جنجال به پا مي‌كنند، مثل جنجالي كه در پرونده من و ريحانه و... به پا كردند. آنها بايد در اين مواقع خودشان را به جاي آن طرف (خانواده قرباني) بگذارند و بعد اظهارنظر كنند. يا اينكه مي‌آيند درباره حقوق بشر صحبت مي‌كنند.

به‌نظر من چنين حقوق بشري بوي تعفن مي‌دهد. چون بيشتر به‌خاطر شهرت و منافع خودشان است كه چنين حرف‌هايي مي‌زنند. آنها از مشكلات افرادي امثال من چه اطلاعي دارند كه دائم مي‌گويند ببخش. او مي‌گويد: يكي از پرونده‌هايي كه در ماه‌هاي اخير جنجالي شد پرونده ريحانه بود.

خيلي‌ها آمدند سراغ من و گفتند برو سراغ خانواده مقتول و تلاش كن تا رضايت بگيري. من با آقاي سربندي(‌پسرمقتول) صحبت كردم. اما مي‌دانستم اينها فقط يك موج است و هيچ‌كس به كاري كه ريحانه انجام داده و جنايتي كه مرتكب شده فكر نمي‌كند. فقط مي‌خواهند حرف‌شان به كرسي بنشيند. يك نفر حرفي مي‌زند و بقيه كوركورانه از او دنباله روي مي‌كنند. درباره ريحانه با پسر مقتول صحبت كردم گفت، ريحانه بگويد ماجراي تجاوز دروغ است، من قسم مي‌خورم كه حكم را اجرا نكنم. چرا كه ادعاي او آبروي آن خانواده را برده بود. اما اين اتفاق نيفتاد. عده‌اي متأسفانه كوركورانه مي‌خواستند قصاص انجام نشود كه نتوانستند.

کد خبر 275891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha