براساس مصوبه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تأسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهر تهران، نصب هرگونه دکل و آنتن مخابراتی در پشت‌بام بدون اخذ مجوزهای لازم از شهرداری ممنوع است.

مديرعامل شركت ارتباط مشترك شهر با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر تعداد دكل‌هايي كه در سطح پايتخت نصب شده‌، بسيار زياد و بيشتر از حد انتظار براي شهر تهران است و ما موظفيم براساس دستورالعمل مصوب شوراي شهر تهران در راستاي حفظ سلامت شهروندان و حفظ منظر عمومي شهر با توجه به مصوبه مذكور اقدام كنيم.

سيدعليرضا سيداردوبادي از اخذ عوارض از ساختمان‌هايي كه بر فراز آنها دكل نصب شده است، خبر داد و افزود: از سال‌جاري براي مالكان ساختمان‌هايي كه اقدام به نصب دكل‌هاي مخابراتي روي ساختمانشان مي‌كنند، فيش عوارض نصب دكل صادر مي‌شود. به گفته وي، لايحه اخذ عوارض نصب دكل نيز در شوراي شهر تهران به تصويب رسيده و جهت اجرا به شهرداري ابلاغ شده است.

سيد اردوبادي با اشاره به اينكه تمامي ساختمان‌هايي كه ميزبان دكل‌ها و آنتن‌هاي مخابراتي هستند، از آنجا كه نصب دكل يك فعاليت مازاد به‌عنوان فعاليت عمراني و خارج از دستور پايانكار ساختماني است، بايد مجوزهاي لازم را از شهرداري براي نصب دكل اخذ كنند درغيراين‌صورت مالكان با مشكلات عديده‌اي هنگام اخذ پايانكار، نقل و انتقال و... مواجه مي‌شوند و جهت رفع اين مشكلات بايد ابتدا نسبت به رفع خلاف خود اقدام كنند.

وي افزود: در ساختمان‌هاي اداري و تجاري نيز كه دكل غيرمجاز و بدون اخذ مجوزهاي لازم از شهرداري نصب مي‌شود، طبق هماهنگي‌هاي به‌عمل آمده از طرف سازمان زيباسازي شهرداري تهران، مجوز نصب تابلوهاي منصوبه نيز زير سؤال مي‌رود كه به‌صورت بخشنامه به مناطق شهرداري اعلام شده است.

به گفته وي، تلاش بر اين است كه محدوديت بيشتري براي ساختمان‌ها و زمين‌ها و محل‌هايي كه اجازه نصب دكل مي‌دهند اعمال شود كه اين همه به‌معناي تلاش گسترده مديريت شهري براي كاهش آلودگي بصري و افزايش سلامت شهروندان تهراني است.
سيد اردوبادي در پايان ضمن بيان اينكه بهتر است اپراتورها و شركت‌هايي كه قرار است خدمات مخابراتي و اينترنتي در شهر تهران بدهند، به زيرساخت‌هاي شهري و فناوري‌هاي نوين روي آورند، افزود:

در حال حاضر ميزان قابل توجهي فيبر نوري در تهران وجود دارد كه بسياري از شركت‌هاي خدمات‌دهنده اينترنتي مي‌توانند از آن استفاده كنند، اما متأسفانه تمامي اين شركت‌ها و اپراتورها به ساده‌ترين و در عين حال مشكل‌زا‌ترين راه‌حل روي مي‌آورند و نتيجه آن نصب دكل‌هاي بيشتر در شهر تهران و بروز مشكلات بصري و سلامت براي شهروندان است.

کد خبر 275906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha