عملیات نصب و تجهیز محدوده طرح زوج وفرد به دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف با تأمین بسترهای لازم، در ‌ماه آینده آغاز خواهد شد.

با تخصيص ۹۰ ميليارد ريال اعتبار جهت اجراي اين پروژه، تا پايان سال محدوده زوج و فرد به دوربين ثبت تخلف تجهيز خواهد شد.
آنگونه كه سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفته، به‌منظور ايجاد نظم و انضباط بايد قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي به درستي در شهر اجرايي شود. قانون‌شكني از سوي برخي شهروندان كه احترام به قانون را فرانگرفته‌اند بايد كنترل شود. از اين‌رو هوشمندسازي شهر يكي از اولويت‌هاي اصلي حوزه ترافيك پايتخت است.

تجهيز محدوده طرح زوج و فرد و هوشمند‌سازي‌ معابر با تأكيد شهردار تهران در سال‌جاري با جديت در حال انجام است. در اين زمينه، بسترهاي لازم براي اجراي طرح با همكاري شركت كنترل ترافيك شهر تهران آماده شده و فيبر نوري كه مهم‌ترين زيرساخت اجراي هوشمندسازي است اكنون به مرحله اجرا درآمده است.

كنترل مكانيزه محدوده زوج و فرد يكي از پروژه‌هاي مورد تأكيد وزارت كشور و شوراي‌عالي ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران است. بر اين اساس، طي‌ماه آينده عمليات نصب و تجهيز محدوده طرح زوج وفرد به دوربين ثبت تخلف آغاز خواهد شد. اكنون برخي از معابر كه به تجهيزات چندمنظوره مجهز هستند، ورودهاي غيرمجاز به محدوده زوج و فرد را نيز كنترل خواهند كرد. به‌عنوان مثال برخي از دوربين‌هايي كه كنترل عبور از چراغ قرمز و كنترل محدوده طرح ترافيك و طرح ايمني بزرگراه‌ها را به اجرا در آورده‌اند اين قابليت را دارند كه محدوده زوج و فرد را نيز كنترل كنند.

معاون شهردار تهران با يادآوري مكانيزه شدن ورودي محدوده طرح ترافيك در سال۹۱ و مكانيزاسيون خروجي اين محدوده در سال۹۲ افزود: قطعا از ابتداي سال آينده محدوده زوج و فرد نيز به‌صورت هوشمند كنترل خواهد شد. تشكري هاشمي در ادامه با اشاره به شروع فصل سرما و وقوع پديده وارونگي دما و به تبع آن افزايش آلودگي هوا در پايتخت خاطرنشان كرد: تجربه سال‌هاي گذشته نشان داده، اجراي طرح‌هاي مقطعي براي كاهش آلودگي هوا پاسخگوي مديريت آلودگي هوا نيست. از سوي ديگر، موضوع زوج و فرد يكي از موضوعاتي است كه همواره با اعتراض شهروندان و متخصصان ترافيك روبه‌رو بوده است. اين در حالي است كه شهرداري تهران نيز معتقد است تعيين تردد خودروها براساس زوج‌وفرد بودن پلاك خودروها شاخص مناسبي براي تردد نيست.

کد خبر 275948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha