همشهری آنلاین: وزیر دادگستری گفت: دولت قول جدی با همکاری با سازمان زندان‌ها داده و قرار شده تا مشکلات این سازمان در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام پورمحمدی در جمع خبرنگاران در خصوص جذب نیرو در سازمان تعزیرات حکومتی گفت: جذب نیرو آغاز شده و ما لیست بزرگی را از قوه قضائیه گرفته‌ایم که در آن نزدیک 40 هزار نفر برای گزینش قضات نام‌نویسی کرده بودند که بیش از 2 هزار نفر از آنها نخبه بودند.

وی ادامه داد: بخشی از آنها جذب قوه قضاییه شدند و ما بنا داریم از این ظرفیت برای جذب نیرو در سازمان تعزیرات حکومتی استفاده کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالي مبنی بر اینکه آخرین وضعیت همکاری شما با بنیاد تعاون زندانیان به کجا رسیده است، گفت: ما دو مشکل اساسی داریم که یکی از آنها افزایش جمعیت زندانیان است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما باید جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش دهیم و اصلاح و بازسازی محل نگهداری زندانیان را در دستور کار خود قرار دهیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه بودجه زیادی برای بازسازی و یا تأسیس زندان‌های جدید به خصوص اردوگاه‌های مواد مخدر در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد زندانیان را محکومین مواد مخدر تشکیل می‌دهند و اخیرا دولت بودجه قابل قبولی را برای ساماندهی وضعیت زندانیان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داده اما نکته مهم این است که ما باید برای زندانیان کار و آموزش حرفه‌ای داشته باشیم.

پورمحمدی تصریح کرد: خوشبختانه از 15 هزار زندانی شاغل کمتر از 2 درصد به زندان‌ها بازگشته‌اند، رئیس سازمان زندان‌ها اخیرا در جلسه هیأت دولت گزارشی آزاردهنده و نگران‌کننده اما کامل را از وضعیت زندان‌ها و زندانیان ارائه کرد و دولت قول جدی برای همکاری داد در حال حاضر این موضوع به کمیسیون اجتماعی دولت احاله شده تا مشکلات زندانیان بررسی شود. من هم خودم به طور ویژه پیگیر موضوع هستم. یکی از برنامه‌ها رفع مناقصه‌ها است که کمک می‌کند زندانیان از تولیدات خود در داخل زندان استفاده کنند.

یکی از خبرنگاران پرسید که چرا در راستای استرداد و تبادل زندانیان با عربستان تبادلی ندارید که پورمحمدی در پاسخ گفت: ما با هر کشوری که مایل باشد همکاری خواهیم داشت، همه در کنوانسیون ضد فساد عضو شده‌ایم و آنجا همه کشورها متعهد به همکاری هستند.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: در خصوص قراردادهای استرداد مجرمین موضوع دوطرفه است؛ در هر صورت ما الان با 40 کشور در بحث تبادل زندانیان در ارتباط هستیم و آخرین تبادلی که صورت گرفت با کشور ژاپن بود ضمن اینکه در روزهای آینده شاهد تبادل زندانی با کشور قبرس خواهیم بود.

کد خبر 276204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha