همشهری آنلاین: شرکت فیلیپس یک وسیله جدید برای کمک به درمان مبتلایان به بیماری پوستی پسوریاز ساخته است.

به نوشته گیزمگ این وسیله به نام بلوکنترل (BlueControl) یک واحد نوردهنده LED است به گفته شرکت سازنده می‌تواند به درمان موارد خفیف تا متوسط  پسوریاز کمک کند و عارضه جانبی هم ندارد.

این وسیله بر اساس یافته‌های پژوهشی ساخته شده است که نشان می‌دهند درمان با نور LED آبی باعث کند شدن تقسیم سریع سلولی- علت ریشه‌ای این بیماری- می‌شوند. این نوردرمانی همچنین می‌تواند التهاب پوست را هم کاهش دهد.

این وسیله باتری‌دار که به آسانی قابل کاربرد است،‌ را می‌توان با استفاده از نوارهایش روی بخش‌هایی از بدن که به این بیماری تحریک‌کننده پوست مبتلا هستند، قرار داد.

این سیستم از چراغ‌های معمولی LED که همیشه برای کاربردهای پزشکی مناسب نیستند، استفاده نمی‌کند، بلکه چراغ‌های پالسی LED که شدت نور بالاتری دارند،‌ در آن به کار رفته‌آند. در مجموع این سیستم حاوی ۴۰ چراغ LED آبی عاری از پرتوهای ماورای بنفش است.

کارآزمایی بالینی بلوکنترل در  بیمارستان دانشگاهی آخن در آلمان انجام شد؛ در دومین کارآزمایی بالینی این دستگاه که چهار ماه طول کشید و در ماه ژوئیه امسال به پایان رسید، بیماران به طور میانگین ۵۰ درصد کاهش در علائم پسوریاز را بر اساس یک سیستم اندازه‌گیری به نام «شاخص شدت منطقه‌ای پسوریاز موضعی» (PASI) نشان دادند.این شاخص شدت پلاک پوستی پسوریاز از لحاظ ضخامت، قرمزی و پوسته‌ریزی را می‌سنجد. این کارآزمایی‌ها همچنین نشان داد که این چراغ LED آبی عارضه جانبی ندارد.

نتایج این کارآزمایی بلوکنترل در کنگره آکادمی متخصصان پوست و آمیزشی اروپا که در ۸ تا ۱۲ اکتبر در آمستردام ارائه شد.

کد خبر 276280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha