همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به‌زودی منشور مدارس زیست محیطی پس از موافقت وزارت آموزش و پرورش نهایی می‌شود.

به گزارش ایرنا محمد درویش در هشتمین نشست مشورتی مدارس محیط زیستی با بیان این که پیش‌نویس منشور مدارس زیست محیطی به وزارت آموزش و پرورش برای اظهار نظر ارسال شده است گفت: به‌زودی پس از اعلام موافقت وزارت آموزش و پرورش منشور مدارس زیست محیطی نهایی می‌شود.

وی با تاکید بر این که موضوع مدارس جامع محیط زیستی وارد برنامه ششم توسعه می‌شود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کند تا این موضوع در برنامه ششم توسعه لحاظ شود و بودجه و ردیف اعتباری برای آن اختصاص یابد.

درویش با اشاره به این که از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ایجاد مدارس محیط زیستی استفاده می‌شود، اظهار داشت: شیوه‌نامه اجرایی منشور مدارس زیست محیطی نهایی شده است و این شیوه‌نامه تمامی ادارت کل آموزش و پرورش و محیط زیست استان‌های کشور را در بر می‌گیرد.

وی گفت: در این شیوه‌نامه کشور به 5 منطقه اکولوژیکی شامل هیرکانی در شمال، ارسباران در شرق، زاگرس در غرب، خلیج فارس و دریاي عمان در جنوب و ایرانی و تورانی در مرکز کشور تقسیم‌بندی شده است.

درویش اظهار کرد: در سال اول اجرای این شیوه‌نامه در هر 5 مقطع پیش دبستانی، ابتدایی اول، ابتدایی دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم نمایندگانی به تفکیک پسر و دختر، 60 مدرسه را تحت پوشش قرار می‌دهیم که تلاش شده است مدارسی که به‌صورت دواطلبانه برای اجرای مدارس محیط زیستی اعلام آمادگی کردند، معرفی کنیم.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که برای ایجاد و تحقق مدارس محیط زیستی 15 الزام در نظر گرفته شده است، گفت: تشکیل شورای مدارس محیط زیستی، تدوین بانک اطلاعاتی مدارس جامع محیط زیست، راه‌اندازی تارنمای مدارس جامع محیط زیستی، فراخوان حمایت و پشتیبانی مالی از مدارس از جمله این الزامات است.

درویش با تاکید بر این که تعیین محتوای دوره‌های آموزشی بر اساس موقعیت، اقلیم و فرهنگ متفاوت است، افزود: قبل از آموزش دانش‌آموزان برای آموزش 56 هزار معلم موافقت وزارت آموزش و پرورش گرفته شده است که از ظرفیت‌های تشکل‌ها و متخصصین کمک می‌گیریم.

وی ادامه داد: ادارات کل استان‌ها جلسات توجيهی با مدیران مدارس وزارت آموزش و پرورش دارند تا اطلاع‌رسانی موثری انجام شود.

کد خبر 276293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha