شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

همشهری‌انلاین-هلن صدیق بنای: فناوری چاپ سه‌بعدی، مدل‌های بسیار دقیقی از مغز انسان به صورت تندیسی زیبا ارائه می‌دهد.

چاپ مغز

بسیاری از افراد دوست دارند، پرتره زیبایی از خود درخانه يا دفتر كارشان داشته باشند. حال تكنولوژي اين امكان را فراهم ساخته است كه اين افراد علاقمند به خود، بتوانند از مغز خود نيز پرينت سه بعدي گرفته و به صورت مجسمه در دفتر كار يا خانه شخصي به نمايش بگذارند!

شايد فكر كنيد، اين خبر مربوط به مراسم هالووين است...ولي اينطور نيست، مسئله كاملا جدي است و پاي فناوري چاپ سه بعدي در ميان است. شايد اين علاقه و امكان داشتن اعضاي بدن به صورت مجسمه به ديگر اعضاي بدن هم كشيده شود و مثلا مدلي از چهره، قلب، دست و...تصور كنيد به جاي تابلو‌هاي از چهار فصل، شما پرينتي سه بعدي از اعضاي بدن خود را در گوشه و كنار خانه به نمايش بگذاريد!

یک شرکت نیوزیلندی، به تازگي با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، مدل‌های بسیار دقیق و با كيفيت بالا از مغز مشتری‌های خود ساخته و به آنها مي‌فروشد! این مدل‌ها فاقد ساختار درونی مغز و یا مخچه هستند به نوعي تو خالي هستند. با اين وجود طرفداران بسياري دارند. اين شركت به سادگي در سايت خود نوشته است: ماموريت ما چاپ سه بعدي مغز شما است!
افراد علاقمند می‌توانند مغز خود را در اندازه کامل یا نصف اندازه واقعی سفارش دهند. و براي اين كار نياز به " ام ‌ار آي" مغز است.

افرادي که قبلا ام ‌ار آي انجام داده‌اند، می‌توانند بدون دردسر فایل‌ها را به اين شرکت مبتكر ارسال کنند و مدل مغز خود را طبق سفارش تحویل بگیرند، اما بقیه افراد باید از مغز خود ام ‌ار آي گرفته يا اينكه به نمونه و مدل مغز مشابه بسنده كنند.
تکنولوژی ام آر آي اجازه می‌دهد تا اين شركت یک نقشه کامل از پیچیدگی‌های این عضو خاص انسان بدست آورد و زمان نياز دارد تا اين اسكن مسطح به يك مدل سه بعدي تبديل شود. بعد از آن شما براي اولين بار مي‌توانيد مغز خود را در دستانتان بگيريد؛ چه احساسي دارد؟

چاپ مغز


مغز پیچیده‌ترين سیستم در جهان است که ما می‌شناسیم. داشتن و نگاه كردن به تنديسي از میلیون‌ها سال تکامل انسان جايگاه و احساس خاص خود را دارد و شايد بتواند تفکر انسان را معنا‌دار سازد و اين يك هنر است.

هزینه مدل کامل يعني يك مغز 430 دلار است و هزینه مدل نصف مغز، 100 دلار است و در رنگ‌هاي خاكستري، سفيد يا مات ارائه مي‌شوند. جالب اينكه اين شركت 5 دلار از هر فروش را به عنوان كمك به انجمن علمي، پزشكي اختصاص داده است.

برگرفته از: dprint3

کد خبر 276317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha