چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویرایش تصاویر با کمک فوتوشاپ پدیده‌ای مدرن به‌نظر می‌آید، با توجه به‌اینکه از عمر نرم‌افزار فوتوشاپ نیز تنها ۲۴ سال می‌گذرد، با این‌همه به نظر می‌آید عکاسان در دهه ۴۰ میلادی نیز از فوتوشاپ بی‌نصیب نبوده‌اند و نسخه‌ای از آن را، هرچند متفاوت،‌در اختیار داشته‌اند.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، اين دستگاه كه ماشين ويرايش آدام نام دارد، درحدود 70 سال پيش ساخته شده و پيش‌درآمدي بر نرم‌افزارهاي امروزي ويرايش عكس به‌شمار مي‌رود كه از قلم ويرايشي و يك عدسي بزرگ تشكيل شده‌است.

اين دستگاه 16 كيلوگرم وزن دارد و در سال 1946 با هدف ايجاد امكان ويرايش ساده و سريع عكس‌ها پيش از اينكه چاپ شوند،‌ساخته شده‌است.

فوتوشاپ

عكاساني كه از اين دستگاه استفاده مي‌كرده‌اند، به‌جاي اينكه تصوير را در رايانه‌اي بارگذاري كنند، فريم نگاتيو را زير عدسي دستگاه قرار مي‌دادند و با استفاده از قلم ويرايش و لرزش‌هاي خفيفي كه دستگاه ايجاد مي‌كرد، لكه‌ها و نقص‌هاي عكس را روي نگاتيو از بين مي‌بردند.

از اين دستگاه پيش از چاپ نهايي عكس‌ها استفاده مي‌شد. براي اين‌كار فريم نگاتيو روي پوشش سبز‌رنگ در مركز دستگاه قرار مي‌گرفت و پشت آن چراغي روشن مي شد تا ويرايشگر بتواند جزئيات آن را مشاهده كند. به اين شكل ويرايشگر مي‌توانست با كمك قلم مخصوص اين دستگاه، آن را بهبود داده و نقص‌هاي آن را برطرف سازد. اين دستگاه داراي ارتعاشي بسيار نامحسوس است تا حركت قلم روي نگاتيو بسيار لطيف و ظريف باشد.

کد خبر 276329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha