همشهری آنلاین: ارزش یورو در برابر دلار در پی اعلام بانک مرکزی آمریکا مبنی براینکه اجرای سیاست مشوق پولی خود موسوم به سیاست «تسهیل کمی پول» را متوقف کرده است، در معاملات بازار ارزی اروپا، کاهش یافت.

euro dollar

بانک مرکزی آمریکا برای آنکه زمینه را برای رشد اقتصادی بیشتر کشور فراهم کند، از دو سال پیش سیاست مشوق پولی به نام برنامه«تسهیل کمی پول» به اجرا گذاشت. در چارچوب این سیاست ، بانک مرکزی آمار با بازخرید اوراق قرضه و سهام در دست مردم و شرکت ها، مقدار زیادی پول به نظام مالی خود تزریق کرد . تزریق این میزان پول زمینه ساز افزایش صادرات و رشد اقتصادی آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، هر یورو در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن، در مقابل یک دلار و 25 سنت و 91 واحد پایه یک سنت خرید و فروش شدکه نسبت به پایان معاملات روز گذشته این بازار، نسبت برابری کمتری را نشان می‌دهد. ارزش برابری این دو ارز در پایان معالات روز گذشته به نسبت یک یورو به یک دلار و 26 سنت و 34 واحد پایه یک سنت بود.

ارزش برابری واحد پول اروپا با ین نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن کاهش یافت، به گونه ای که ارزش برابری این جفت ارزی به نسبت یک یورو به 137 ین و 25 صدم یک ین بود.ارزش برابری این دو ارز در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک یورو به 137 ین و 60 صدم یک ین بود.

ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن افزایش یافت، به ترتیبی که ارزش برابری این دو ارز در اواسط معاملات امروز به نسبت یک دلار به 109 ی بود، حال آنکه ارزش برابری این زوج ارزی در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک دلار به 108 ین و 90 صدم یک ین بود.

کد خبر 276413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha