همشهری آنلاین: خیرا وسائل هوشمندی که به پشت یا کمر متصل می‌شوند، برای ردگیری وضعیت قرارگیری بدن افراد به بازار آمده‌اند.

smart cushion۲

اما بخشی از بدن که بیش از همه عادات نشستن شما را نشان می‌دهد، باسن است.

به گزارش گیزمک برای همین مقصود شرکت Drama کوسنی هوشمند ساخته است که چگونگی نشستن فرد را پایش می‌کند و بازخوردهایی درباره وضعیت نشستن، میزان استرس، سرعت ضربان قلب و تنفس را فراهم می‌آورد.

این کوسن هوشمند با حسگرهای فیبرنوری با ضخامت یک میلی‌متر درون بالشتک فومی چندلایه‌اش، طوری طراحی شده است که هم فرد را به بهتر کردن شیوه نشستن‌ش وا دارد و هم باعث شود فرد تعادلی میان مدت نشستن و ایستادنش برقرار کند.

یک اپلیکشن iOS، اندروید یا دسک‌تاپ مربوط به این کوسن داده‌های فرستاده‌شده از  آن را ثبت می‌کند و می‌تواند به طور همزمان به فرد را از لحاظ شیوه نشستن راهنمایی بدهد.

این کوسن همچنین مدت نشستن فرد را هم تحت نظر دارد و و هنگامی این مدت بیش از حد شود، به او اخطار می‌دهد تا  از جای خود بلند شود و بایستد. شرکت سازنده مدعی است که این کوسن می‌تواند حد پایه‌ای را برای هر کاربر تعیین و زمان تحت استرس قرار گرفتن او را شناسایی کند، و در این هنگام تمرینات تنفسی برای آرامش‌بخشی به او پیشنهاد کند.

همچنین این ابزار با مشاهده عادات نشستن فرد در طول زمان می‌تواند تمرینات کششی خاص او برای تسکین دادن ناراحتی‌هایی مانند کمردرد و گردن درد به او پیشنهاد کند.

کد خبر 276428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha