پلیس به‌دنبال کشف جرایم احتمالی تبهکاری سابقه‌دار است که با تعارف‌کردن شکلات مسموم به شهروندان آنها را بیهوش و اموال‌شان را سرقت می‌کرد.

حوادث -متهم

اولين شاكي اين مرد دانشجويي است كه روز دهم خرداد‌ماه به كلانتري 208ترمينال جنوب رفت و گفت مردي با خوراندن شكلات مسموم به او بيهوشش كرده و اموالش را به سرقت برده است. شاكي درباره آنچه اتفاق افتاده بود، گفت: 3روز قبل قصد آمدن به تهران را داشتم كه در كمربندي قم سوار يك دستگاه اتوبوس بين‌شهري شدم كه از بيرجند به تهران مي‌رفت. چند دقيقه بعد مردي ميانسال روي صندلي كناري‌ام نشست و سر صحبت را با من بازكرد.

او سپس يك شكلات به من تعارف كرد و چون ديدم خودش هم از همان نوع شكلات مي‌خورد من هم شكلات را خوردم اما دچار سرگيجه شديدي شدم و ديگر نفهميدم كه چه اتفاقي افتاده اما زماني كه به‌هوش آمدم فهميدم 3روز است كه روي تخت بيمارستان هستم. آن مرد با خوراندن شكلات من را بيهوش كرده و اموالم شامل يك دستگاه لپ‌تاپ، گوشي تلفن همراه، مدارك شناسايي و پول‌هايم را سرقت كرده بود.

با ثبت اظهارات اين جوان پرونده به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه34 تهران در اختيار كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي قرار گرفت. ترفندي كه مرد شياد از آن براي بيهوش كردن جوان دانشجو استفاده كرده بود نشان مي‌داد او كاملا حرفه‌اي است. از اين‌رو كارآگاهان در نخستين‌گام با كمك شاكي چهره فرضي وي را ترسيم كردند. در ادامه با مطابقت تصوير به‌دست آمده با تصوير مجرمان سابقه‌دار معلوم شد متهم مردي 42ساله به نام محمد است كه پيش از اين بارها دستگير و زنداني شده است.

سوابق او حاكي از آن بود كه وي از سال76 تاكنون به اتهام ارتكاب جرايم مختلف مثل سرقت، قاچاق موادمخدر، سرقت خودرو، سرقت داخل خودرو و قاچاق مشروبات الكلي دستگير شده است. مأموران در ادامه مخفيگاه وي را در منطقه پيروزي شناسايي و در نهايت وي را دستگير كردند. وقتي شاكي در پليس آگاهي متهم را ديد وي را به‌عنوان همان كسي كه به وي شكلات مسموم تعارف كرده بود شناسايي كرد.

سرهنگ داوودفرد، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، دراين‌باره گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم و با توجه به اينكه احتمال مي‌رود وي با اين شگرد از افراد ديگري نيز سرقت كرده باشد، بازپرس پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش او را صادر كرد. بنابراين از شاكيان احتمالي كه موفق به شناسايي متهم شده‌اند دعوت مي‌شود براي طرح شكايت از وي به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 276476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha