شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت چینی ژیاومی (Xiaomi) بعد از تنها سه سال فعالیت در بازار گوشی‌های هوشمند اکنون در رتبه سوم بعد از سامونگ و اپل قرار دارد.

xiaomi

به گزارش تک‌تایمز، این شرکت اکنون با ۵.۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند جهان بعد از سامسونگ و اپل با ۲۵ و ۱۲ درصد سهم بازار قرار دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این شرکت نوپا عرضه گوشی هوشمند Mi4 این شرکت در ماه آگوست بود که از نظر کیفیت و امکانات با گوشی‌های اندرویدی سامسونگ رقابت می‌کند. علاوه بر این، تمرکز ژیاومی برروی بازار چین و کشورهای جنوب شرق آسیا باعث موفقیت این شرکت شده‌است.

این شرکت در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در چین را تولید می‌کند و به تازگی وارد بازار هند نیز شده‌است. «هیوگو بارا» مدیرعامل این شرکت می‌گوید هدف شرکتش در بازار هند فروش ۱۰۰ هزار گوشی در هر هفته است. البته هنوز موفقیت این برند در بازارهای غربی که توسط دو برند سامسونگ و اپل به طور کامل تصاحب شده‌اند، دچار ابهام است.

گفتنی‌است آمار موسسه تحقیقات بازار IDC نشان می‌دهد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ مجموعاً ۳۲۷.۶ میلیون گوشی هوشمند وارد بازار شده‌اند. این میزان ۲۵.۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته‌است. همچنین میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در این دوره شاهد رشد ۸.۷ درصدی نسبت به سه ماهه دوم بوده‌است.

کد خبر 276564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha